Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Farré demana més bombers i renovar el parc de vehicles

Els agents del cos van realitzar menys intervencions l'any passat, però van fer el màxim històric relacionades amb els incendis

Celebració de la festivitat de Sant Joan de Déu, Patró del Departament de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvaments / SFGA

Celebració de la festivitat de Sant Joan de Déu, Patró del Departament de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvaments

Andorra la Vella

El director del cos de Salvament i Extinció d'Incendis, Jordi Farré, ha presentat el balanç d'activitats corresponent al 2023, i mostra una caiguda poc significativa de l'1,5% respecte a l'anterior. Concretament, van ser 9.050 per les 8.911 d'ara fa un any. Ha afegit que van tenir el màxim nombre d'intervencions de la història per incendis, 307, tot i que no van generar grans conseqüències. En aquest sentit, ha recordat que també van augmentar els salvaments, una tercera part dels quals van ser per rescats a la muntanya.

Amb aquesta activitat creixent i amb un nombre limitat d'efectius, 120, ha demanat al cap de Govern, Xavier Espot, i a la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné, què ampliïn la plantilla en 15 o 20 agents més, ja que són els mateixos que fa una dècada. Posats a fer, els reclama que renovin el parc de vehicles, on tenen tres camions amb una antiguitat superior a les tres dècades.

Molné s'ha compromès a donar resposta a totes les seves demandes i ha acceptat que caldrà fer una reflexió i un esforç per incrementar la plantilla més enllà de cobrir les bacants, ja que ha augmentat la població i sobretot, els esdeveniments on es reclama la seva participació. Això sí, dependrà de les possibilitats pressupostàries que dissenyin l'any vinent.

Tots dos han fet aquestes declaracions en el marc dels actes per commemorar el patró del cos, Sant Joan de Déu, que ha servit per premiar els agents que porten més de 15 anys al cos, i per entregar dues mencions d'honor a Andorra Telecom i el VPC.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir