Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El Consell d'Europa reclama al Govern que impedeixi els desnonaments a l'hivern

El ministre Portaveu, recorda que la prórroga dels contractes de lloguer ja impedeix els desnonaments a la pràctica, i que hi ha una bona comunicació entre el SAIG i Afers Socials per donar una resposta personalitzada en el cas que passés

Seu del Consell d'Europa / Ellen Wuibaux, Consejo de Europa

Seu del Consell d'Europa

Andorra la Vella

Així ho destaca en el darrer informe publicat sobre el compliment de determinats articles de la Carta Social Europea. En aquest sentit, n'ha analitzat 26 i considera que el país no en compleix tres. Un és que la legislació no impedeix explícitament executar desnonaments durant l'estació hivernal i tampoc especifica una compensació per a la persona o persones desnonades, en el cas que hi hagi una il·legalitat manifesta.

Per altra banda, també apunta que les dones embarassades que treballin al sector públic i que hagin estat il·legalment acomiadades, poden patir una discriminació respecte a aquelles que ho facin al sector privat, ja que la llei de la Funció Pública com a tal no recull cap protecció aplicable a les funcionàries.

Finalment, confirma que el Principat manté la prova òssia com a element per determinar l'edat dels joves que arriben en situació irregular, un sistema que ells mateixos adverteixen que no és adequat ni fiable. A més, comenta que la situació de presó preventiva és excessiva, ja que pot arribar als sis mesos.

Casal celebra que el Consell d'Europa els reconegui que compleixen amb la gran majoria d'articles revisats

El ministre Portaveu, Guillem Casal, ha valorat positivament l'informe sobre els 26 articles de la Carta Social Europea que ha analitzat el Consell d'Europa i ha destacat que han superat pràcticament el 90% dels requisits. Ha mencionat elements com ara la protecció a la infància i la joventut, l'educació o la protecció de la maternitat, així com dels drets treballadors migrants i famílies. Referent als tres que no compleixen, manté que la majoria són per manca d'informació, no perquè no existeixin.

En aquest sentit, ha recordat que la prórroga dels contractes de lloguer ja impedeix els desnonaments a la pràctica, i que hi ha una bona comunicació entre el SAIG i Afers Socials per donar una resposta personalitzada en el cas que passés.

Quant a la situació de les dones embarassades, afirma que la llei de la Funció Pública sí que recull perfectament el marc d'acomiadament i que, per tant, està ben reglat i definit.

En el cas dels joves en situació irregular, ha observat que malgrat que tenen estipulat fer les proves òssies per determinar l'edat que puguin tenir, no n'han fet mai cap, i ha recordat que des del 2022 han integrat la normativa que fixa el consell de ministres, per tant, farien les proves complementàries que estipula. Finalment, considera que l'entitat ha confós la detenció provisional amb l'internament provisional, ja que el primer, que és el que critiquen perquè entenen que és excessiu si arriba als sis mesos, en realitat no passa de les 48 hores, mentre que el segon, s'aplica pels delictes molt greus i, per tant, l'estada pot ser molt superior.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir