Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El Govern descarta que el Raonador pugui recórrer al Tribunal Constitucional

L'executiu recorda que els mecanismes per dirigir-se al TC estan establerts a la constitució i aquesta acció obligaria a modificar-la

Acte de jurament de Xavier Cañada, el nou Raonador del Ciutadà / sfga

Acte de jurament de Xavier Cañada, el nou Raonador del Ciutadà

Andorra la Vella

Era una de les propostes de la modificació de la llei d'aquesta figura que ha tramès la presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata, Judith Casal. Segons declara l'executiu en la publicació del seu criteri, considera que la Constitució preveu que només hi puguin recórrer, des del marc institucional, els partits representants al Consell General, quan superin la cinquena part, tres comuns o el cap de Govern. També en un altre àmbit els Coprínceps o els magistrats que tinguin dubtes sobre la constitucionalitat d'una llei. Per tant, autoritzar que el Raonador també s'hi pugui adreçar, suposaria haver de modificar la carta magna, un element que considera innecessari, i que els qui ho poden fer ja és satisfactori.

Per altra banda, sí que veu bé l'atribució de noves competències relacionades amb la protecció dels drets humans, però demana que se centri en les quals ja té atribuïdes, de manera que no veuen bé ni que pugui impugnar de l'eficàcia d'actes administratius, ni tampoc que les seves queixes o reclamacions tinguin efecte suspensiu en els terminis per presentar una demanda davant de l'Administració pública o de la justícia administrativa.

L'executiu veu en generals amb bons ulls el text, d'aquí que li dona el vistiplau, això sí, demana més concreció a l'hora de fixar els criteris per seleccionar la seva figura, ja que alguns els proposats els considera massa genèrics, i quant a la retribució, es pregunta a quin alt càrrec de govern s'hauria d'equiparar. Finalment, accepta que tingui un pressupost estable cada any, ja que recullen l'opinió de la Comissió de Venècia i que reforcen la independència de la institució.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir