Es manté l'ajut d'1,5 milions d'euros per a l'estudi
Espot es reunirà amb el primer ministre d'Islàndia abans d'assistir al Congrés de la Federació Internacional d'Esquí on es decidirà la seu dels mundials d'alpí del 2029

El ministre Portaveu, Guillem Casal / SFGA

Andorra la Vella
L'executiu, a proposta del titular d'Educació, Ladislau Baró, ha aprovat mantenir l'increment que va proposar l'any passat per aquesta partida, com una de les mesures per ajudar les famílies a millorar el poder adquisitiu. Segons ha explicat el ministre portaveu, Guillem Casal, aleshores es van liquidar 1,3 milions d'euros de manera que enguany mantenen el pressupost en 1,5. Cal recordar que aquests ajuts inclouen beques, matrícula, material escolar, el transport o l'esquí extraescolar.
Per altra banda, el Consell de Ministres destinarà un milió d'euros més al manteniment i a garantir la seguretat de la xarxa viària, uns treballs que s'executaran a diferents trams de diferents vies, tant generals com secundàries, i que és un eix vertebral de l'estratègia del Govern.
També ha detallat que el Servei Especialitzat d'Adopcions deixa d'estar adscrit a l'Àrea d'atenció a la infància i a l'adolescència del Ministeri d'Afers Socials i passarà a dependre directament de la direcció del Departament d'Infància i Adolescència. A més, canvia el nom a Autoritat Central-Servei Especialitzat d'Adopcions que li atorgarà més visibilitat a escala internacional.
Finalment, Casal ha informat que el cap de Govern Xavier Espot, aprofitarà l'assistència a Reykjavík, al Congrés de la Federació Internacional d'Esquí on es decidirà la seu dels mundials d'alpí del 2029 i que Andorra aspira a ser l'organitzador, per reunir-se amb el primer ministre d'Islàndia, amb qui celebrarà una reunió bilateral on tractarà les relacions amb la Unió Europea. Casal ha recordat que el país nòrdic també té un acord d'associació que li permet formar part de l'espai econòmic europeu.




