Govern obligarà a facturar electrònicament a partir del 2025
El format telemàtic s'implantarà a comuns i parapúbliques l'any 2026

Roda de premsa posterior al Consell de Ministres / SFGA

Andorra la Vella
L'administració general no acceptarà documentació en paper a partir de l'1 de gener de l'any vinent. És un pas més per continuar amb el procés de digitalització del sector públic, una mesura que implicarà haver de facturar en línia amb certificat electrònic.
L'executiu activarà el portal i el registre de factures electròniques el pròxim 1 d'octubre per fer el seguiment de l'estat de la facturació, cosa que permetrà una millor comunicació entre l'administrat i l'administració i agilitzarà els tràmits de pagament de les factures.
El ministre portaveu, Guillem Casal, ha assenyalat que la implementació de la digitalització electrònica tindrà una incidència positiva també per a tots els proveïdors perquè se saltaran diversos passos burocràtics i no s'hauran de desplaçar. Un sistema, tal com ha recordat Casal, que també hauran d'aplicar els comuns i les entitats parapúbliques a partir del 2026 i amb la seva pròpia plataforma.
La factura telemàtica reduirà el termini de pagaments en trenta dies. La voluntat de Govern és rebaixar de dos mesos, el termini actual, a un mes els processos de pagaments.

Carles Rosell
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra. Conductor de l’Aquí Esports, col·laborador de Carrusel i...




