Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Mas apunta que el Govern té pràcticament enllestit el seu projecte de llei sobre l'oblit sanitari

Malgrat que no ha avançat què inclourà el text que preparen sí que ha admès que entrarien les mateixes malalties, però no inclouria la salut mental, ja que seria molt complicat d'aplicar

La ministra de Salut, Helena Mas, i la secretària d'Estat, Cristina Pérez / CEsteve

La ministra de Salut, Helena Mas, i la secretària d'Estat, Cristina Pérez

Andorra la Vella

La ministra de Salut, Helena Mas, no ha valorat la proposició de llei que ha presentat sobre aquesta qüestió el grup parlamentari socialdemòcrata, en tant que no ha tingut accés al text, però sí que ha reconegut que des de l'executiu l'estaven treballant en paral·lel i que una primera versió hauria vist la llum en poques setmanes. Per una banda, accepta que tenien un compromís amb els socialdemòcrates per desenvolupar-lo, però per l'altra, el fet que l'hagin presentat en solitari es podria entendre com una duplicitat d'esforços, ja que el Govern havia avançat reunions amb l'associació d'asseguradores i amb el ministeri de Finances, que és l'encarregat d'impulsar els canvis legislatius pertinents sobre aquest sector.

Qüestionada per si li donaran el criteri positiu, indica que continuaran amb el seu camí i mentrestant analitzaran la seva proposta.

Malgrat que no ha avançat què inclourà el text que preparen, sí que ha admès que entrarien les mateixes malalties, que són el càncer, el VIH i l'Hepatitis C, però que igual com fa el text presentat pel PS, no ho farà la salut mental, ja que seria molt complicat d'aplicar. En aquest sentit, ha recordat que cap legislació europea sobre l'oblit sanitari les inclou, tampoc.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir