Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El preu del metre quadrat d'un pis de compra va arribar als 4.150 euros el 2024

Un expert proposa incrementar l'oferta a partir d'una política de segregació de pisos, que consisteix a dividir-los per la meitat, ja que de mitjana són molt grans i superen els 100 metres quadrats

El director de càtedra en mercat immobiliari de la Universitat de Saragossa, Luís Albert Fabra, a presentat l'estudi del segon semestre de l'any passat, encarregat per l'AGIA / CADENA SER

El director de càtedra en  mercat immobiliari de la Universitat de Saragossa, Luís Albert Fabra, a presentat l'estudi del segon semestre de l'any passat, encarregat per l'AGIA

Andorra la Vella

És una de les principals dades que ha presentat el director de càtedra en mercat immobiliari de la Universitat de Saragossa, Luís Albert Fabra, en l'estudi del segon semestre de l'any passat, encarregat per l'AGIA. Segons consta, la manca d'oferta en règim de lloguer és alarmant, ja que només n'hi havia un centenar, quan el total, incloent-hi la venda, superava els 1.680. Amb aquestes xifres, veu normal que el seu preu continuï a l'alça, tenint en compte el creixement de la població, que es manté amb un ritme molt elevat. A més, el de compra ja frega el milió d'euros de mitjana.

Si es té en compte el que demanen els propietaris, aquest supera els 6.000 euros, i la principal diferència amb la primera onada de l'estudi és que aleshores, Fabra preveia que amb la diferència entre el que volen els uns i acaben pagant els altres, seria inevitable que acabessin baixant els preus, o almenys que s'alineessin. Tot i així, la caiguda dels tipus d'interès ha generat l'efecte contrari.

Prenent tot l'any, es veu com el primer semestre va ser pitjor que el segon quant a transaccions fetes. Això s'explica perquè el mercat va entendre i assimilar la moratòria, una política que no creu que sigui efectiva perquè redueix el mercat. Tampoc ho és atacar la inversió estrangera en immobles perquè no ha contribuït a reduir el preu. Per contra, proposa altres opcions, com l'increment de l'oferta a partir d'una política de segregació de pisos, que consisteix a dividir-los per la meitat, ja que de mitjana són molt grans i superen els 100 metres quadrats.

Per parròquies, els arrendaments d'Escaldes i d'Andorra la Vella superen 5.000 euros, i a la resta estan per sobre del 3.000, menys a Sant Julià que té una dinàmica pròpia perquè té poca oferta de lloguer, però, en canvi, concentra bona part de l'habitatge unifamiliar disponible.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir