Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La nova presidenta del COI, Kirsty Coventry, assistirà als Jocs dels Petits Estats

Es podrà seguir tota la competició en directe per 200 països

La presidenta del comitè organitzador d'Andorra 2025, Anna Garcia, i el màxim dirigent del COA, Xavier Espot Miró / Sergi Pérez | Consell General

La presidenta del comitè organitzador d'Andorra 2025, Anna Garcia, i el màxim dirigent del COA, Xavier Espot Miró

Andorra la Vella

Serà un dels primers actes públics de la màxima responsable del Comitè Olímpic Internacional. Kirsty Coventry, recentment elegida com a presidenta de l'organisme, vindrà al Principat l'última setmana de maig per viure in situ l'esdeveniment olímpic dels petits estats.

El seu antecessor, Thomas Bach, hi assistirà com a president en funcions perquè el traspàs no es farà efectiu fins a finals de juny i acompanyarà a l'exnedadora de Zimbàbue; tal com ha confirmat la presidenta del comitè organitzador, Anna Garcia.

Durant la seva intervenció en la comissió legislativa d'aquesta tarda, Garcia ha explicat que seran els Jocs dels Petits Estats més vistos de la història, ja que el senyal arribarà a 200 països i totes les competicions s'emetran en directe de manera simultània a través de set canals en streaming, incloses les cerimònies d'inauguració i cloenda. La retransmissió serà possible gràcies a l'acord signat amb una empresa vinculada a l'Associació de Comitès Olímpics Nacionals (ANOC).

A banda de la distribució televisiva, l'organització també ha comentat que el pressupost final estarà més a prop dels 5 milions que dels 4,5 previstos. D'aquesta partida, el COA aportarà vora el 60% i Govern, juntament amb Andorra Turisme, el 35% aproximadament. És la primera vegada que un comitè olímpic compareix davant les formacions polítiques per aclarir dubtes sobre el funcionament d'uns jocs, representat com a un exemple de transparència per la nova junta presidida per Xavier Espot Miro.

Carles Rosell

Carles Rosell

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra. Conductor de l’Aquí Esports, col·laborador de Carrusel i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir