El Consell Superior de la Justícia promourà una nova llei qualificada de la Justícia després de l'estiu
Josep Maria Rossell insisteix que la manca de línies clares a l'hora de definir les competències crea disfuncions i recorda que la reforma de la llei que es va impulsar el 2014 no va resoldre

El president del Consell Superior de la justícia, Josep Maria Rossell, amb el vicepresident i una membre de l'organisme, Antoni Fiñana i Olga Adellach / ana

Andorra la Vella
El president de l'òrgan, Josep Maria Rossell, ha insistit en la necessitat de clarificar les competències entre tots els estaments que intervenen en el funcionament de la justícia. Principalment, entre el ministeri i el Consell Superior, però també amb les facultats que tenen les batllies, per exemple. Una situació que espera solucionar amb la modificació d'aquest text legal, que preveu tenir finalitzat a la tardor. Posteriorment, començarà el tràmit parlamentari i espera que sigui una realitat l'any 2027. Això sí, avança que no serà l'únic i que promouran més canvis legislatius.
Rossell insisteix que la manca de línies clares a l'hora de definir les competències crea disfuncions i recorda que la reforma de la llei que es va impulsar el 2014 no va resoldre. Un exemple d'aquestes disfuncions, detalla, són les promocions, les quals es regeixen per la llei i no els permeten introduir nous criteris que haurien de ser fonamentals, com per exemple el fet de disposar d'especialitzacions o bé que tinguin "l'oficina neta", és a dir amb els casos ben resolts o ben estructurats. Més enllà de valorar els mèrits, caldria tenir en compte també els demèrits.
Aquesta situació els perjudica molt perquè cada vegada que es genera una plaça s'ha d'oferir primerament a algú que estigui a dins de l'administració, de manera que immediatament crea una bacant en una altra posició. El mateix passa, diu, amb el cos de la justícia i, d'aquí, que calgui introduir alguna permanència mínima.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




