Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'oposició de Concòrdia i PS volien augmentar el salari del Raonador a partir de l'any vinent

No comparteixen que l'increment no s'apliqui de forma immediata

Reunió de la Junta de Presidents / CGA

Reunió de la Junta de Presidents

Andorra la Vella

Concòrdia i el PS volien augmentar el salari del Raonador a partir de l'any vinent.

La Junta de Presidents va aprovar per unanimitat l'actualització de les graelles salarials dels organismes dependents del Consell General, però les dues formacions de l'oposició no comparteixen que en el cas de Xavier Cañada, a qui li correspondrien 1.500 euros més cada mes, no se li apliqui immediatament, tenint en compte que encara li queden cinc anys de mandat i que té més competències assignades després de l'aprovació de la llei que regula la institució, aquesta legislatura.

En aquest sentit, la presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata, Judith Casal, considera que tant la Sindicatura com la Junta de Presidents estan vulnerant allò que elles mateixes han aprovat.

Des de Concòrdia comparteixen aquest punt de vista i, Maria Àngels Aché afirma que el que proposen, és que se li mantingui el salari aquest any, però que el pressupost del vinent ja contempli l'actualització que dicta la graella. Aquí, la política laurediana recorda que és potestat de la Sindicatura establir la retribució dels responsables dels organismes dependents i, per tant, és només és una qüestió de voluntat política.

Aquesta problemàtica afecta exclusivament el Raonador del Ciutadà, ja que tots estan d'acord que no es pot rebaixar els salaris vigents dels membres del Tribunal de Comptes ni tampoc del director de l'AQUA, com estableix la graella. En el cas de la direcció de l'APDA, que també es revisarà a l'alça, es convocarà un concurs al juny per escollir-ne una de nova, i ja contemplarà la retribució establerta.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir