Espot creu que Gili es va equivocar, cancel·lant l'exposició
El cap de Govern no comparteix que la seguretat nacional estigués en risc, però també disculpa la cònsol d'Escaldes i assegura que no va actuar amb mala fe

El cap de Govern, Xavier Espot, en una imatge d'arxiu / JAviladot

Andorra la Vella
El cap de Govern considera que no hi havia cap raó de perill per anul·lar "la censura és la comissària d'aquesta exposició", encara que s'exposés la portada de Charlie Hebdo sobre Mahoma que va provocar l'atac islamista l'any 2015. En aquest sentit, sí que admet que és important el fet d'extremar les precaucions, però no considera que hi hagués una alerta particular.
Malgrat que des d'una posició personal i de reacció immediata podria empatitzar amb la cònsol major escaldenca, per altra banda, té molt clar que es va equivocar.
Espot assegura que Gili no va actuar de mala fe ni que tampoc pretenia limitar la llibertat d'expressió. Així, ha afegit que després de retirar l'obra es va posar en contacte amb ell i amb la policia, i entén que la direcció del cos sempre miri per la seguretat nacional, però insisteix que des del punt de vista polític no hi havia raó per actuar de la manera com ho va fer.




