Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'UdA avala la residència, però aposta perquè la gestió sigui pública

L'ens veu molt necessari l'equipament i aposta que es gestioni directament des de la institució

Façana de la Universitat d'Andorra a Sant Julià de Lòria. / Arxiu/Ud'A

Façana de la Universitat d'Andorra a Sant Julià de Lòria.

Andorra la Vella

El centre universitari ha publicat l'estudi que ha realitzat per determinar la seva posició sobre la necessitat de crear aquesta infraestructura i confirma que sí que ho seria per tres motius. El primer perquè està demostrat que millora el rendiment dels estudiants, el segon perquè facilitaria que més alumnes, docents i investigadors d'altres centres puguin venir a fer els programes d'intercanvi, i el tercer, perquè seria un element més per atraure estudiants estrangers, de més enllà de les poblacions catalanes de proximitat.

Des d'aquest punt de vista, la universitat veu molt necessària la residència, això sí, avisen que hauria de ser gestionada per institucions públiques, principalment per la mateixa Ud'A, per garantir els preus assequibles i per donar resposta a les casuístiques anteriorment citades. A més, inclouen una demanda extraordinària, que seria la de disposar d'algun habitatge temporal fins que la residència no estigui operativa.

La seva posició també ve motivada per les respostes que van donar els alumnes a l'enquesta que els van plantejar a inicis d'any, i que indica que el 81% dels qui la van respondre hi estarien a favor. La xifra cau fins al 64% entre els qui estarien molt interessats i els qui s'ho plantejarien depenent de les condicions que tingui. El percentatge torna a créixer fins al 80% quan responen que volen habitacions individuals amb banys privats, i la meitat apunta que el preu hauria d'estar entre els 300 i els 500 euros.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir