Els bombers recomanen llançar coets a més de 100 metres del bosc per evitar el risc d'incendis
La calor intensa dels darrers dies està assecant ràpidament l'herba i els matolls, de manera que el risc que es puguin inflamar ha crescut significativament

Campanya de prevenció d'Incedis de Protecció Civil / Protecció Civil d'Andorra

Andorra la Vella
El sotsoficial i responsable de la Secció Forestal de Bombers, Pere Pons, ha explicat que la calor intensa dels darrers dies està assecant ràpidament l'herba i els matolls, de manera que el risc que es puguin inflamar ha crescut significativament. És per això, que de cara a la revetlla de Sant Joan recomana no llençar petards ni coets a menys de 50 o 100 metres de les zones forestals, que s'utilitzi a més la pirotècnia amb responsabilitat i segons estigui a l'edat del qui la manipula, i que s'evitin elements combustibles a façanes i balcons.
Malgrat les condicions meteoròlogues, Pons admet que la situació actual no és tan greu com la dels darrers anys, quan hi havia una sequera intensa i una gran acumulació de material forestal gruixut i sec, que podia provocar incendis molt més intensos i extensos.
Per la seva banda, la cap d’Àrea de Prevenció i Sensibilització de Protecció Civil, Nadia Olm, ha recordat que durant el cap de setmana previ a Sant Joan és quan s'inicia la campanya de prevenció d'incendis forestals, "El foc no és un joc", que ja fa anys que la mantenen i que des de l'any passat van introduir una sèrie d'imatges elaborades amb intel·ligència artificial que mostren grans incendis en llocs emblemàtics del país.




