La proposta d'Ibai Gómez s'emmarca dins la filosofia de l'FC Andorra
El director esportiu de l'Arenas de Getxo, Óscar Sampayo, ha explicat a l'Aquí Esports quin és el perfil del nou entrenador tricolor

El nou tècnic de l'Andorra va aconseguir l'ascens de l'Arenas a Primera RFEF

Andorra la Vella
Minuts abans de fer-se oficial la incorporació del tècnic de Biscaia, a l'Aquí Esports hem parlat amb una de les persones que va apostar per ell quan encara no havia aconseguit res en el món del futbol. Es tracta d'Óscar Sampayo, director esportiu de l'Arenas de Getxo, qui va confiar des d'un inici en un tècnic de la joventut de l'Ibai que venia de les categories juvenils del Santutxu, un equip d'un barri de Bilbao.
Una decisió encertada davant una aposta arriscada que s'ha consolidat al llarg de la temporada amb la consecució de resultats i el posterior ascens a Primera RFEF. Sampayo ha destacat la seva feina del dia a dia i la seva implicació per fer créixer el club i millorar-lo esportivament.
Unes ganes i un treball que es van transformar en una idea de joc alegre, molt semblant a la d'aquell Andorra en el seu primer any a Segona Divisió. "És una proposta molt atractiva, amb la màxima de sempre intentar dominar la pilota i tenir presència en terreny contrari. En el seu esquema és molt important fer una pressió molt alta, especialment després de pèrdua", afegia el director esportiu.
La possessió i el domini en camp ofensiu com a grans trets característics de la pissarra d'Ibai a l'Arenas de Getxo. I, com a referent, la llibreta d'estil de Marcelo Bielsa: "Té molts detalls de Bielsa, de la seva etapa, quan va ser entrenat a San Mamés. Elements com el tercer home o buscar sempre l'espai, i el delit per un perfil propi de jugadors que tinguin un bon tracte de pilota i siguin tècnicament ben dotats".
A més, l'ex de l'Athletic va voler construir una estructura més professional del club. Doncs, va aportar noves eines i nous hàbits, com els GPS, les banyeres de gel, un pla d'alimentació i la mesura de plecs i analítiques de sang. Tot això, envoltat d'un grup tècnic molt definit i ampli, format per preparadors físics, analistes i un nutricionista.
La mentalitat dels futbolistes és determinant. Ho va explicar Ibai Gómez farà cosa d'un mes i escaig en el Hoy por Hoy d'Àngels Barceló, quan va relatar que el seu principi com a entrenador és arribar als futbolistes perquè creguin en el que estan fent i que ho transmetin. Un altre aspecte molt de Bielsa basat en el factor mental i com pot marcar les diferències en un terreny de joc i decantar el resultat final.
Tenia dos anys de contracte amb l'Arenas, però va decidir rescindir l'acord i unir-se al projecte de l'FC Andorra de Gerard Piqué. Segur que traslladarà tot el seu mètode al Principat, i el director esportiu del conjunt de Getxo ens ha donat moltes pistes de com serà el futur tricolor la pròxima temporada.

Carles Rosell
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra. Conductor de l’Aquí Esports, col·laborador de Carrusel i...




