L'habitatge es manté inalterable com la principal preocupació de la ciutadania
Segons l'Observatori, els qui han tingut contacte amb la justícia són els qui pitjor la valoren

El director de sociologia d'Andorra Recerca Innovació, Joan Micó, avisa que creix la percepció de la immigració com un problema / ANA

Andorra la Vella
Així consta en la primera onada de l'Observatori, elaborat pel departament de sociologia d'Andorra Recerca i Innovació, que indica novament com aquesta qüestió preocupa al 70% de la població. Una xifra que és lleugerament superior a l'anterior onada. Quant es demana específicament als participants si els afecta directament, aquesta dada cau fins al 40%, però és la més alta dels darrers 13 informes. Cal tenir en compte que l'estudi es presenta dos cops l'any.
Una altra dada significativa, tot i que de moment es manté en nivells baixos, és la immigració percebuda com un problema. Encara és només el 7%, però el director del departament, Joan Micó, admet que a cada Observatori va en augment i està convençut que seguint la dinàmica dels països de l'entorn acabarà prenent molta més rellevància.
Una de les novetats de l'informe és que s'ha introduït la justícia, a demanda del Consell Superior de la Justícia que vol comprovar quina és la percepció que en té la població. És important remarcar que la gran majoria dels enquestats no han tingut cap contacte directe, i que majoritàriament se'n té una visió positiva. Ara bé, tal com explica Micó, els qui n'han tingut contacte, són els qui pitjor la valoren.
Una segona incorporació a l'Observatori ha estat la solitud. Només el 15% admet sentir-se'n amb freqüència o, directament, sempre, però des de l'ARI avancen que aquest element serà objecte d'estudi independent de cara a l'any vinent.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




