L'INH calcula que els pisos de Roureda de Sansa estaran adjudicats en tres mesos
Ja s'estan reben les primeres sol·licituds després d'obrir-se la convocatòria fa tot just una setmana

Edifici de lloguer assequible al carrer Roureda de Sansa de la capital / Arxiu/ANA

Andorra la Vella
La setmana passada es va obrir la convocatòria per optar a un d'aquests pisos del parc públic i l'Institut Nacional de l'Habitatge (INH) ja està rebent les primeres sol·licituds de persones interessades en aquesta oferta, que es tanca el 25 d'aquest mes. La directora de l'institut, Marta Alberch, no ha volgut entrar al detall de quantes demandes tenen ja sobre la taula a l'espera de tancar la convocatòria però, com era previsible, l'oferta ha generat força interès.
La previsió és que en un màxim de tres mesos estiguin adjudicats.
Un cop tancat aquest procés d'adjudicació, s'iniciarà l'assignació dels habitatges de l'antic hotel Hermus d'Encamp, del qual, segons Alberch, falten "petits detalls per acabar l'edifici".
D'altra banda, Alberch ha avançat que els grups de treball de la comissió nacional de l'habitatge ja ha iniciat aquesta segona quinzena de setembre l'examen de les propostes que traslladaran al Govern en matèria d'habitatge, entre les quals el programa d'avals a la compra de la primera vivenda. Alberch creu que s'ha de posar un topall màxim al voltant dels 450.000 euros i que cal actualitzar els preus en relació al programa anterior.
La comissió també analitzarà l'aixecament de la congelació dels lloguers l'any vinent. De moment desconeixen el detall de la proposta avançada pel cap de Govern la setmana passada de descongelar de forma progressiva alguns lloguers.




