El Govern cedirà 37 cobertes d'edificis públics per instal·lar plaques solars
Serà una única empresa qui exploti les instal·lacions durant un màxim de 20 anys i, un cop hagi passat aquest termini el Govern recuperarà la titularitat

El secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, amb les noves plaques solars que s'instal·laran a les cobertes dels edificis públics / ANA

Andorra la Vella
El secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, ha presentat el concurs públic per a la concessió de la instal·lació i la gestió de l'energia solar a totes les cobertes de les administracions públiques i escoles perquè produeixen energia solar fotovoltaica. Una iniciativa que defineix com "molt ambiciosa" i que permetrà produir l'energia equivalent a 1.600 llars.
La idea és que sigui una única empresa qui exploti les instal·lacions durant un màxim de 20 anys i, un cop hagi passat aquest termini, el Govern en recuperarà la titularitat.
Els 37 edificis estan a totes les parròquies i n'ha destacat alguns, com ara els edificis administratius de Prat del Rull i de l'Obac, la Seu de la Justícia, l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell, el parc de bombers de Santa Coloma o l'Auditori Nacional, a més dels diversos centres escolars.




