L'FC Andorra és tercer i consolida un inici de temporada demolidor
La victòria contra el Racing trenca totes les expectatives amb 14 punts en 7 jornades

Álex Calvo va desfer l'empat del marcador / FCA

Andorra la Vella
Punt d'inflexió al Nuevo Sardinero. L'FC Andorra es treu l'etiqueta d'equip recentment ascendit i passar a ser un dels conjunts més perillosos de la categoria. Són 14 punts de 21, a tan sols un del lideratge que comparteixen Deportivo i Cadis.
El triomf per 1 a 2 al camp d'un dels favorits per pujar com és el Racing confirma el salt de gegant d'una plantilla que no té límits. La seva identitat i personalitat es plasma en el terreny de joc i és la prolongació de l'entrenador sobre la gespa, sigui quin sigui el rival i l'escenari.
Ibai Gómez va expressar el caràcter i la valentia dels seus jugadors: "Hem de tenir respecte a tothom, però por a ningú. Tenim molt a guanyar i poc a perdre, perquè som un equip acabat d'ascendir, i no ens hem de posar límits".
Tota una declaració d'intencions que assenyala a l'Andorra com un dels equips a tenir en compte en aquesta Segona divisió. Així, van vèncer dissabte a Santander amb gols de Lautaro i Alex Calvo, el primer de penal i el segon després d'una molt bona jugada de Minsu que va materialitzar l'extrem malagueny. Totes dues accions es van produir a la segona meitat després d'un exercici de maduresa dels tricolors davant un Racing que va buscar la porteria de Yaako constantment. Tant és així, que el porter va ser un dels millors per les seves aturades, que van evitar mals majors.
Com era de preveure, el partit va començar amb molt ritme i amb arribades per als dos equips. Jeremy i Sangalli van provocar les primeres dues ocasions per part dels càntabres, i Le Normand i Lautaro van contestar amb dues rematades que van marxar desviades. El davanter uruguaià va marcar en una acció anterior, però es trobava en fora de joc.
Lautaro va ser un dels futbolistes més incisius, juntament amb Minsu que li guanyava l'esquena al seu defensor, portant tot el poder ofensiu per banda esquerra.
La més clara dels visitants va arribar d'un cop de cap de Gael que Lautaro no va rematar per l'anticipació de Javi Castro quasi a la línia de gol. A l'altre costat, Yaako es va haver de lluir amb una gran intervenció en un córner rematat per Jeremy.
A la represa, un penal dubtós per un contacte del mateix Castro sobre Villahermosa va moure el marcador a favor dels andorrans. Lautaro va transformar la pena màxima i va avançar el seu equip.
A partir d'aquí, la resposta dels verd-i-blancs va ser més contundent i van anar amb tot amb l'entrada d'Iñigo Vicente i Villalibre que van posar amb problemes al porter hongarès. Yaako va demostrar la seva qualitat sota pals amb dues grans aturades, fins que va encaixar l'empat després d'una centrada que va repel·lir de Sulleyman i que Sangalli va materialitzar al segon pal.
Però l'Andorra va tornar tres minuts després. Lluny d'ensorrar-se, Minsu va guanyar una altra pilota en una transició ràpida i va regalar el gol a Alex Calvo per fer l'1 a 2.
En cap moment els tricolors van deixar de creure, malgrat les escomeses del Racing en atac. El conjunt d'Ibai Gómez va demostrar que és un grup amb ofici i treball, i que sap patir en els minuts finals. I el més important, sense perdre l'estil i l'ADN propi que ha mantingut els últims anys.
L'Andorra es col·loca tercer, a un punt dels llocs d'ascens directe. Dissabte rebrà un dels conjunts que baixen de Primera, com és Leganés, que juga avui a Butarque contra el Castelló.

Carles Rosell
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra. Conductor de l’Aquí Esports, col·laborador de Carrusel i...




