L'acompanyament de l'andorrana que anava a la flotilla quedarà en mans d'Espanya o de França
La ministra d'Afers Exteriors no té constància que hi hagi una persona del país entre les detingudes per Israel i tampoc hi ha motius, diu, per iniciar una investigació pròpia

L'exèrcit d'Israel ha aturat la quarantena de vaixells que portaven fins a Gaza material de primera necessitat per a la seva població / ATEF SAFADI (EFE)

Andorra la Vella
La ministra titular, Imma Tor, ha estat clara quan ha assegurat als micròfons de l'Aquí Andorra que no tenen constància que cap persona de nacionalitat andorrana formi part de la flotilla humanitària que pretenia portar materials de primera necessitat a la població de Gaza. Afegeix que ningú s'ha inscrit al registre de viatgers, però també admet que res del que saben els ha fet investigar-ho activament. Cal recordar que tot just aquesta matinada l'exèrcit d'Israel ha assaltat la quarantena de vaixells que la conformaven i han detingut als seus integrants.
Diu Tor que si realment hi ha una andorrana entre els arrestats, en virtut dels acords de col·laboració signats amb Espanya i França, seran ells qui se'n facin càrrec.
Tor reitera que la posició andorrana en el conflicte és molt clara, igual com l'aposta per la solució dels dos estats, ara bé, cal complir unes condicions ja exposades, com ara que Hamàs retorni tots els ostatges i no formi part del futur govern gazià perquè sigui real. Tot i així el fet que Israel hagi detingut a diverses persones il·legalment, actuant en aigües que no són de la seva jurisdicció, tampoc farà que trenquin relacions amb aquest país.
Segons ha confirmat el govern italià, la intenció d'Israel és repatriar a tots els integrants de la flotilla entre Londres i Madrid, el dilluns o el dimarts de la setmana vinent.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




