El Museu Nacional de l'Automòbil reobrirà el dimarts vinent
El darrer informe indica que ja no queda amiant ambiental ni tampoc partícules que puguin afectar ningú

El Museu de l'Automòbil a Encamp / ANA

Andorra la Vella
El Departament de Promoció Cultural del Ministeri de Cultura, Joventut i Esports ha informat que l'equipament tornarà a funcionar a partir del dos de desembre, després del tancament preventiu que es va fer a finals d'agost, quan es va constatar la presència d'amiant en algunes peces dels vehicles exposats. Un cop han estat retirades s'ha netejat l'espai, s'ha comprovat que no queden partícules d'amiant a l'ambient i, per tant, la seguretat de les visites i dels treballadors de l'espai queda totalment garantida.
Durant aquests tres mesos de tancament, el Departament també ha encarregat diversos informes a empreses especialitzades per mesurar la presència d'aquest element, que s'ha demostrat tòxic, al Museu en les diverses fases del procés. El darrer, que és el que ha derivat amb la decisió de reobrir-lo, indica que ja no queda amiant ambiental ni tampoc partícules que puguin afectar ningú.
Cal recordar que la mesura es va prendre de forma preventiva per garantir que els treballs de manteniment i de detecció d'amiant en algunes peces dels automòbils exposades poguessin fer-se sense posar en perill a ningú i amb les màximes garanties.




