Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La polèmica de les torres traspassa a l'àmbit nacional

Els cònsols culpen el Govern de no haver sabut gestionar la problemàtica de l'habitatge i de crear un efecte crida

La sessió del consell de comú d'Escaldes de la setmana passada en la què es va generar un agre debat sobre la construcció de noves torres / Comú d'Escaldes-Engordany

La sessió del consell de comú d'Escaldes de la setmana passada en la què es va generar un agre debat sobre la construcció de noves torres

Escaldes-Engordany

La polèmica de les torres traspassa a l'àmbit nacional.

Els consols d'Escaldes-Engordany van criticar durament les polítiques de DA durant la roda de premsa posterior al consell de comú. Va succeir dijous passat, quan prèviament la minoria demòcrata va manifestar que les següents torres que es construiran són les primeres de l'era Gili. A partir d'aquí, va esclatar un conflicte que va esquitxar de ple al Govern de Xavier Espot.

Més enllà de la permissivitat de la corporació de Trini Marin amb els plans urbanístics, l'assumpte de les torres és una conseqüència de la concepció de país que ha deixat l'executiu actual. Són les paraules del cònsol menor, Quim Dolsa, qui va assegurar que el problema de l'habitatge és culpa únicament de DA i ara per ara és un problema que no saben gestionar.

Qüestionats per si s'hagués pogut evitar l'aixecament de futurs edificis a la zona del Clot d'Emprivat, Gili va acusar directament el Govern de crear un efecte crida a la resta de propietaris. Segons la cònsol major, les polítiques de la formació taronja han aconseguit generar una especulació increïble i una inversió estrangera que ha perjudicat a la ciutadania. I ho va aprofitar per llançar una pregunta al partit demòcrata demanant què haurien fet ells davant aquesta situació.

Finalment, va explicar que el comú té tres demandes a la Batllia per la modificació del POUP del 2023.

Carles Rosell

Carles Rosell

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra. Conductor de l’Aquí Esports, col·laborador de Carrusel i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir