La mascareta és d'ús obligatori fins el 31 de març a l'hospital i el Cedre per prevenir els contagis de virus respiratoris
Augmenten molt significativament els casos de grip i d'infeccions respiratòries agudes en només una setmana

Cartell d'ús obligatori de la mascareta a l'hospital d'Andorra / SAAS

Andorra la Vella
La mascareta és d'ús obligatori fins el 31 de març a l'hospital i el Cedre per prevenir els contagis de virus respiratoris com la grip o la COVID.
Així ho ha comunicat el ministeri de Salut a demanda de la SER.
En canvi, no és obligatòria als centres d'atenció primària, si bé recomanable a les persones que hi acudeixen amb símptomes.
Andorra se suma així a les mesures preses al nostre entorn, com per exemple Catalunya on des d'ahir és obligatòria la mascareta a tots els centres sanitaris.
Pel que a la situació de la grip a data d'avui, el nombre de casos ha augmentat significativament els darrers set dies segons l'informe de seguiment del ministeri de Salut. En concret, la incidència se situa en 137,77 casos per cada 100.000 habitants, per sobre del llindar mig però encara per sota del considerat alt. No obstant, la incidència no para d'augmentar. En una setmana s'ha passat de 26,41 casos per cada 100.000 habitants a més de 137, superant amb escreix el llindar epidèmic.
La franja d'edat més afectada és dels 0 als 4 anys, seguida de la dels 5 als 14.
Pel que fa a les infeccions respiratòries agudes, la incidència també ha augmentat notablement la darrera setmana fins arribar a 398,35 casos per cada 100.000 habitants, un 78% més en relació a la setmana anterior, i es manté a l'alça. Els més afectats son els infants de 0 a 4 anys.
Finalment, del total de mostres analitzades amb resultat positiu, el 69,23% han estat per grip A, seguides pel virus respiratori sincitial o VRS amb un 23%, i en menor percentatge els rhinovirus/enterovirus.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




