Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Nadal de rècord a les estacions d'esquí

Mobilitat registra també més entrades de vehicles en relació a les festes de l'any passat

Esquiadors a Pal Arinsal durant les passades festes de Nadal / jordi aldosa

Esquiadors a Pal Arinsal durant les passades festes de Nadal

Andorra la Vella

Segons dades facilitades per Grandvalira Resorts, des del 24 de desembre i fins el 6 de gener, els camps de neu han registrat 336.000 dies d'esquí, superant lleugerament l'ocupació de la temporada anterior que ja va ser el millor Nadal des del 2019.

El dia de més afluència va ser el 29 de desembre, amb 34.523 visitants entre les tres estacions, una xifra que també suposa un rècord d'esquiadors en un mateix dia des que tots els dominis es troben sota el paraigua de Grandvalira Resorts, la temporada 2022-23. Per sectors, Grandavalira va rebre 25.412 esquiadors; Pal Arinsal, 6.088 visitants; i Ordino Arcalís, 3.023, tot i que per a aquesta darrera estació el dia de més afluència va ser el 28 de desembre amb 3.348 persones.

Les bones condicions de la neu han estat cabdals en aquests bons resultats ja que han permès mantenir oberts 190 quilòmetres esquiables amb gruixos de neu de més de 80 centímetres.

Segons Grandvalira Resorts, les reserves per a les properes setmanes permeten que les perspectives per a gener i febrer siguin molt positives. A més, les previsions meteorològiques per als propers dies també son propícies amb nevades que contribuiran a mantenir el mantell nival en molt bones condicions i les estacions obertes al cent per cent.

Pel que fa a les activitats de Nadal i d'après-ski, les dades també han estat molt positives. Les baixades de torxes i llumetes a Pas de la Casa i Soldeu han estat les què més afluència de visitants han registrat.

També l'Abarset que ha registrat plens tant els dies de Nadal com de Cap d'any, amb 25.000 visitants al llarg de les festes.

Naturland perd alguns visitants pel mal temps

Naturland de la seva banda registra una xifra lleugerament inferior de visitants aquest Nadal en relació a l'any anterior.

Segons el balanç fet públic avui per l'estació, entre el 20 de desembre i el 5 de gener el centre d'activitats lauredià ha rebut 7.660 visitants, mentre que l'any passat en van ser prop de 10.000. La causa ha estat les condicions meteorològiques adverses i canviants al llarg de les dues setmanes de vacances de Nadal, sobretot la primera.

Tot i així, Naturland destaca que el consum mitjà per visitant ha augmentat un 4,30% sobre el registrat l'any anterior, una dada que reflecteix en opinió de l'estació "una bona resposta del públic i la solidesa de l'oferta del centre".  

També remarca que les bones condicions de neu d'aquest hivern han permès oferir un estat de pistes d'entre els millors dels darrers anys.

Més vehicles que l'any passat

D'altra banda, més de 235.000 vehicles han entrat al país durant les festes de Nadal.

Segons ha comunicat Mobilitat, entre el 19 de desembre i ahir, han entrat al país 235.300 vehicles, 170.000 provinents d'Espanya, i 65.300 de França.

Els dies amb més afluència han estat el 2 de gener i el 30 de desembre, amb 18.500 vehicles i 17.100, respectivament.

L'entrada de vehicles del Nadal d'enguany ha superat de llarg la xifra registrada l'any passat, que va ser de 221.000, un 6% superior.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir