La CEA alerta que la construcció i el turisme mostren símptomes d'estancament
L'entitat aposta per la diversificació econòmica

El president de la CEA, Gerard Cadena, als estudis de SER Andorra / Ràdio SER Principat d'Andorra

Andorra la Vella
La CEA alerta que la construcció i el turisme mostren símptomes d'estancament i aposta per la diversificació econòmica.
Les xifres econòmiques del 2025 han estat molt positives i les previsions per aquest nou any també ho són. Ara bé, tal com explica el president de la Confederació Empresarial Andorrana, Gerard Cadena, la marxa dels dos principals sectors va a la baixa o almenys mostren una tendència a reduir el seu creixement. Quan a la construcció veu clar que caldrà reconduir-la cap a l'obra pública, que ara mateix no és la seva prioritat, i cap a la rehabilitació d'edificis, ja que l'obra nova d'habitatge no podrà mantenir el ritme. El mateix passa amb el turisme, el qual aquest any només ha crescut un 0,5%, segons va explicar Jordi Torres.
La solució exigeix inversions en nous sectors econòmics vinculats amb les noves tecnologies, i per això, des de la Confederació estan tant interessant en aquesta àrea econòmica dels Pirineus que s'ha de crear a Organyà. A ella, s'està treballant també perquè se'n faci una segona al costat francès.
El creixement econòmic comporta una sèrie de problemes que l'empresariat no amaga. En aquest sentit, Cadena admet que l'increment de població dels darrers anys ha tensionat els serveis i ha generat problemes en l'habitatge o la mobilitat. Tot i així, considera que no es pot frenar l'economia sinó que cal moderar-la. Només així, trobant un equilibri entre totes les parts, el país podrà continuar sent atractiu alhora que millorarà la qualitat de vida dels residents.
Finalment, considera que és una molt bona notícia que el PIB andorrà sigui dels més alts d'Europa, només superat per Espanya, mentre que cal treballar per reduir la inflació.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




