Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Tancats els accessos amb França, suspès l'esquí escolar i problemes per circular a causa de la nevada

Protecció Civil recomana anticipar els desplaçaments i limitar les activitats a la muntanya per l'alt perill d'allaus, de 4 sobre 5

La nevada d'aquesta nit i matinada ha afectat totes les cotes / Ràdio SER Principat d'Andorra

La nevada d'aquesta nit i matinada ha afectat totes les cotes

Andorra la Vella

Els accessos al Pas de la Pasa des de França continuen tancats a causa de les fortes nevades que han afectat el conjunt del país i l'elevat risc d'allaus. També el port d'Envalira i la carretera d'Arcalís.

La prefectura de l'Arieja va tancar ahir per segona nit consecutiva les carreteres RN22 i RN320 i estava pendent de les condicions meteorològiques per decidir si reobria avui la via. En aquests moments els accessos continuen tancats, segons l'Agència de mobilitat, a l'igual que la carretera d'Arcalís que ahir també va romandre tancada a causa del risc d'allaus, a l'igual que l'estació d'esquí, on el perill era màxim, de 5 sobre 5. També està tancat el port d'Envalira i s'ha activat la fase taronja per accedir a Erts.

Protecció Civil ha emès una prealerta per neu i perill d'allaus que és de 4, molt fort, sobre 5.

Aquest matí s'ha decidit avançar 15 minuts el transport escolar de les línies que comencen més aviat així com reforçar les línies d'autobús. La Policia també ha intensificat els controls a les carreteres des de la frontera del riu Runer i fins Meritxell o l'Aldosa per evitar la circulació de vehicles sense equipaments hivernals.

També s'ha suspès l'esquí escolar, l'estació d'Arcalís continuarà tancada avui i la resta d'estacions, només han obert les parts baixes, segons han informat des de Grandvalira Resorts.

Protecció Civil recomana limitar els desplaçaments i extremar les precaucions a les carreteres i anticipar els desplaçaments. I el Govern ha recomanat als funcionaris prioritzar en la mesura del possible el teletreball.

De la seva banda, el COEX ha efectuat tirs preventius d'allaus al llarg del cap de setmana a les zones d'Arcalís, Les Fonts i Ransol, i davant les noves nevades a totes les cotes, no es descarten més tirs d'allaus a les zones més exposades del territori.

Per aquest motiu, Protecció Civil també recomana limitar les activitats a la muntanya.

Marisol Fuentes Pérez

Marisol Fuentes Pérez

Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir