Marc Cardona promet gols i sacrifici com a nou jugador de l'FC Andorra
Vol tornar a sentir-se important en un projecte que encaixa amb el seu estil de joc

Marc Cardona, amb la samarreta tricolor / Carles Rosell

Encamp
El club tricolor ha presentat aquest migdia el davanter lleidatà, la tercera incorporació d'aquest mercat d'hivern.
La seva arribada pot representar la solució a la falta de gol i el propi jugador sap que haurà d'assumir certa responsabilitat en atac. Un rol que ha acceptat des del primer moment perquè ha vingut a fer gols i a ajudar amb tot el que es pugui.
Tot i no ser gran golejador, és un perfil de davanter molt treballador, sacrificat i que s'adapta a totes les posicions ofensives per la seva mobilitat. L'atacant compartirà posició amb Lautaro i Manu Nieto, i exercirà de veterà en una de les plantilles més joves de la categoria.
Això sí, no s'ha marcat cap xifra golejadora, però espera ser una peça important de l'equip, sempre buscant el bé comú.
Cardona va acceptar l'oferta d'un Jaume Nogués que el va intentar ja fitxar l'estiu que l'Andorra s'estrenava a Segona, però el futbolista s'havia compromès anteriorment amb Las Palmas.
Ara, després de no gaudir de la confiança de Luis Garcia, arriba al principat amb la motivació de recuperar els minuts perduts i de fer un bon paper durant el segon tram de la lliga. Té contracte fins al juny, i no vol pensar en aquests moments si seguirà o no la pròxima campanya formant part del conjunt tricolor.
L'FC Andorra, insatisfet amb el punt sumat contra l'Osca
El conjunt de Carles Manso va deixar escapar la victòria la passada jornada i perdia així una nova oportunitat per fugir del descens. D'aquesta manera, sumava el segon empat seguit a casa contra l'Osca (1-1).
Només va haver-hi un equip sobre el terreny de joc que va voler guanyar: l'FC Andorra. Tot i merèixer els tres punts, no van saber com fer-ho. Els tricolors van ser superiors als aragonesos i van disposar d'ocasions per desnivellar la balança. Unes ocasions que van malbaratar per la falta d'encert en els metres finals, una pràctica constant aquesta temporada. Yeray va obrir la llauna per als locals, i Kortajarena també a la primera part igualava el partit.
"Tenim una sensació de ràbia i impotència de veure com hem de fer moltes coses bé per poder guanyar, però si és veritat que hem de millorar la contundència a les àrees", assenyalava l'entrenador tricolor, Carles Manso.
La gran sensació va ser Yeray Cabanzón. El nou fitxatge de l'Andorra va debutar davant la seva gent i el seu inici va despertar la il·lusió dels més de mil aficionats de l'estadi de la FAF. El càntabre conduïa el perill a la porteria de Dani Jiménez, generant des de la banda dreta amb les seves centrades o amb els seus intents de xut. En un d'ells, va aconseguir marcar després d'una pilota que li va deixar Manu Nieto a la frontal i que va engaltar per fer el primer del partit.
Anteriorment, Jiménez ja va tenir feina amb els llançaments del mateix Yeray o d'Álvaro Martín. Tot i que els aragonesos van avisar amb una arribada a l'àrea de Dani Ojeda, qui va perdonar davant la sortida de Yaako.
Amb l'1 a 0, i malgrat el domini local; l'Osca va fer l'empat abans del descans gràcies a una centrada d'Àngel Pérez al primer pal que va rematar Kortajarena de cap superant el seu defensor.
A la segona part, l'Andorra ho va seguir intentant davant un rival que s'havia tancat molt bé en defensa. Yeray va tornar a aparèixer amb un llançament desviat i una rematada de tisora que va enviar fora.
Però l'equip de Jon Pérez Bolo va controlar els atacs dels tricolors i va aconseguir rebaixar el ritme del patiment en detriment dels de Manso. La millor ocasió va ser de Lautaro amb un cop de cap que va marxar fregant el pal després d'una centrada de Carrique.
L'ensurt va venir d'una jugada a pilota aturada i d'un convidat habitual, com és Jorge Pulido que no va encertar de cap dins l'àrea de Yaako.
Finalment, un punt més i la distància amb el descens continua sent de cinc punts, amb una jornada menys que disputar-se.
Sobre els nous fitxatges, Manso valorava positivament la feina feta des de la direcció esportiva durant aquesta finestra d'hivern i diu que continuaran atents al mercat: "Ens han vingut jugadors que marcaran la diferència segur i ens ajudaran a guanyar partits i escalar posicions, però queda una setmana perquè tanca el dia 2 i continuarem oberts a buscar la matrícula d'honor".
El proxim duel serà la visita a Castalia, al camp del segon classificat, com és el Castelló.

Carles Rosell
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra. Conductor de l’Aquí Esports, col·laborador de Carrusel i...




