Els psicòlegs aproven la prohibició d'accés a les xarxes als menors de 16 anys
Tot i així creuen que cal mesures d'acompanyament perquè la mesura sigui efectiva

Un nen amb un telèfon mòbil intel·ligent / Matt Cardy

Andorra la Vella
El Col·legi de Psicòlegs valora molt positivament la iniciativa del Govern de prohibir als menors de 16 anys l'accés a les xarxes socials.
La seva presidenta, Sònia Bigordà, veu la iniciativa com a necessària vist els riscos que per als infants comporta l'accés a les xarxes, especialment pel que fa a determinats continguts falsos o que desvirtuen la realitat, així com per la violència digital, cada cop més estesa.
No obstant, el COPSIA també creu que, a banda de la prohibició, que aproven, calen altres mesures d'acompanyament en l'àmbit de l'educació, la sensibilització i la formació.
Els principals problemes que detecten els professionals d'un accés precoç a les xarxes socials son de comportament com l'aïllament o l'irritabilitat. També la distorsió de la realitat en no saber encara distingir entre informació certa i falsa.
Tot i tractar-se d'una iniciativa encara embrionària, els Col·legi de psicòlegs es posa a disposició del Govern per aportar la seva experiència en la futura regulació de l'accés dels menors a les xarxes socials.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




