El comerç del Pas de la Casa, en xoc davant l'anunci del tall de l'RN20 fins el maig
Ja han començat a recollir la informació sobre les pèrdues del sector per presentar-les al proper Consel econòmic i social del poble

Carrers buits al Pas de la Casa la setmana passada. / Ràdio SER Principat d'Andorra

El Pas de la Casa
Els comerciants del Pas de la Casa estan en xoc després de l'anunci d'ahir de l'allargament del tall de l'RN20 com a mínim fins el maig.
L'empresari i membre del Consell Econòmic i Social de la localitat, Gerard Pifarré, ha assegurat que mai abans hi havia hagut un bloqueig tan llarg dels accessos amb França, ni tant sols al 2019 quan hi va haver la gran esllavissada del Baladrà. En aquella ocasió va durar tres setmanes. Ara, les previsions més optimistes auguren la pèrdua de tota la temporada d'hivern.
L'anunci ha caigut com un gerro d'aigua freda i els comerciants esperen que el Govern i el comú d'Encamp concretin les ajudes per paliar una temporada que pintava excel·lent per la bona neu.
Les diverses associacions agrupades al Consell Econòmic i Social del Pas de la Casa ja han començat a recollir informació sobre les pèrdues que els està generant el tall per presentar-les a la propera reunió de l'ens que encara no té data, segons Pifarré.
Per ara no poden fer una valoració exacta de l'afectació perquè és desigual en funció del perfil de client de cada establiment. Els més damnificats son els allunyats del peu de pista, on encara arriben grups i famílies d'esquiadors per la frontera amb Espanya, per carreteres secundaries o en tren.
En tot cas, els resulta incomprensible que la intervenció sobre la via afectada, una carretera general, pugui durar tants mesos, si bé reconeixen que els danys han estat molt importants i que el més preocupant és la inestabilitat del terreny.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




