Andorra Telecom tanca el 2025 amb uns beneficis de 30 milions d'euros
El roaming suma dos milions més dels previstos i frena la caiguda pronunciada dels darrers anys

Les oficines d'Andorra Telecom a Andorra la Vella. / Andorra Telecom

Andorra la Vella
Andorra Telecom tanca el 2025 amb uns beneficis de 30 milions d'euros.
Així ho explicava el director general de la parapública, Jordi Nadal, al programa SER Empresaris. Concretament, van ser 29 milions d'euros a partir d'uns ingressos de 85 milions i un esforç en la contenció de les despeses. La principal sorpresa ha estat que el 'roaming' va sumar 17 milions d'euros, que són dos més dels que havien previst i frena la caiguda tan pronunciada dels darrers anys. Tot i així, diu Nadal que l'objectiu és que el turista no pagui, sinó que ho faci el seu operador, i d'aquí que hagin comprovat amb satisfacció que el consum de dades mòbils dels turistes ha crescut un 40% en un any, i que en el cas dels espanyols ja són la meitat.
Pel que fa a l'edifici Node, entrarà en funcionament aquest any. Ho farà en dues fases que contemplen la botiga i el Centre de Benestar digital, a partir de l'estiu, i a finals d'any, ho faran les oficines. Cal recordar que en quedarà una tercera que serà el condicionament de la planta subterrània per ubicar-hi el Museu Carmen Thyssen Andorra.
D'altra banda, qüestionat per la prohibició de l'accés a les xarxes socials per part dels menors de 16 anys i el rol que jugarà Andorra Telecom, Nadal reconeix que és una acció tècnicament molt complicada d'executar, però també recorda que hi ha un altre element que ho permetria immediatament, com és el control parental. En aquest sentit, anima als pares a instal·lar-lo mentre la prohibició no sigui encara efectiva.
Relacionat amb aquesta qüestió, comenta que de les 5.000 targetes SIM que promocionen per protegir els infants de l'accés a continguts inadequats d'internet, només en tenen 1.700 actives, de manera que n'hi ha 3.300 per repartir i que de moment els pares no les han demanat.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




