Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La carretera RN20 ja s'ha reobert al trànsit

Des de les 6 del matí la via ha quedat restablerta amb la instal·lació de sensors i semàfors per garantir la seguretat

Visita oficial de les autoritats a les obres de l'RN20 que han permés avui la reobertura / JAViladot

Visita oficial de les autoritats a les obres de l'RN20 que han permés avui la reobertura

El Pas de la Casa

La carretera RN20 ja està reoberta des de les 6 d'aquest matí.

Les autoritats franceses han avançat dos mesos la reobertura de la via, que va quedar força malmesa per una gran esllavissada el passat 31 de gener, i han garantit les condicions de seguretat per circular-hi.

Així, s'ha implantat un sistema de sensors per detectar qualsevol moviment del bloc de 500 metres cúbics del talús i un semàfor de bloqueig automàtic que, en cas d'activació, atura instantàniament la circulació abans de la zona de risc. Aquest dispositiu és similar al que ja funciona en altres vies de muntanya d'Europa. Així ho ha posat de relleu el prefecte de l'Arieja, Hervé Bravant.

Durant les cinc setmanes que ha estat tallat el principal accés a Andorra des de França, els serveis de la DIRSO (Direcció Regional de Carreteres i Infraestructures) han executat un conjunt de treballs de seguretat i consolidació amb l'objectiu de garantir la reobertura en condicions òptimes. Les actuacions han inclòs treballs a la zona del talús i a la calçada, operacions de sanejament de la roca, mesures d'estabilització i estudis geotècnics detalls.

Bravant ja ha advertit que en els propers tres mesos hi haurà un seguiment de la paret cosa que implicarà talls puntuals de la via, així com per la realització de nous treballs d'estabilització i seguretat. El compromís, però, és avisar amb antelació d'aquells talls i intentar que siguin durant la menor afluència turística al Pas de la Casa, segons el ministre d'Ordenament Territorial, Raül Ferré.

La reobertura de la via posa fi als ajuts als comerciants del Pas de la Casa i també les campanyes de promoció com els xecs de benzina. En el temps que ha durat l'acció s'han repartit més de 5.000. I el servei gratuït de llançadora a l'estació del trent de l'Hospitalet ha registrat 3.500 viatgers en el periode del tall de l'RN20.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir