Canillo aposta per reformar el mirador del Roc del Quer i crear una ruta de BTT per incrementar els turistes
Aquestes dues accions tindrien un cost de 4,5 milions d'euros i serien la nova punta de llança de l'estratègia turística de la parròquia que es va presentar ahir

Mirador del Roc del Quer a Canillo / Comú de Canillo

Canillo
Aquestes són només dues de les propostes que Francesc Camp, excònsol de la parròquia, i representant de l'empresa adjudicatària de redissenyar l'estratègia turística de Canillo va presentar ahir en un acte al Palau de Gel. D'aquesta manera, l'ampliació del mirador del Roc del Quer, que aniria acompanyat d'un increment del preu de l'entrada, aportaria uns 20.000 nous turistes que generarien més d'1,3 milions d'euros extraordinaris. Aquests treballs durarien un any i tindrien un cost aproximat de 2,6 milions d'euros.
L'altra gran iniciativa és la creació de rutes de turisme de muntanya, tant a peu com sobretot amb BTT, i que recorrerien tota la vall central canillenca. En aquest cas, caldria una inversió de poc més d'1,8 milions d'euros per condicionar tot el recorregut, malgrat que una part ja està fet, i podria generar uns ingressos de més de 325.000 euros i un increment de la despesa general d'un milió d'euros.
El cònsol major, Jordi Alcobé, va detallar que l'estratègia de turisme és una iniciativa que van impulsar a principis del mandat i que pretén definir un pla a deu anys vista. Des d'aquest punt de vista, Camp recordava que ja tenen una part de la feina molt avançada, perquè dels deu atractius més visitats d'Andorra tres són a Canillo, però el problema és que més enllà de l'hivern, els turistes no pernocten ni es queden a la parròquia, i això és el que volen revertir. D'aquí que a banda de les activitats esportives i de caràcter familiar, vulguin promoure els esdeveniments culturals i el patrimoni. Per això, l'estratègia contempla també l'embelliment dels pobles i la transformació del Canillo Escènic Arts en un referent internacional.




