Controlat però no totalment extingit l'incendi a l'antiga fàbrica d'Aigües d'Arinsal
Uns 35 turistes han estat desallotjats i els veïns dels edificis propers continuen confinats a causa de l'intens fum que afecta tot el nucli urbà

Arinsal
Controlat però no totalment extingit l'incendi de l'antiga planta embotelladora d'Aigües d'Arinsal declarat ahir a la tarda.
L'edifici ha quedat completament calcinat malgrat els esforços dels bombers per apagar-lo. El fort vent, de fins a 90 quilòmetres per hora, i el fred han dificultat i molt les tasques d'extinció i ha obligat a desallotjar 35 turistes de l'hotel Montané que s'han recol·locat al Sant Gotard. També s'ha tancat la carretera que creua el poble d'Arinsal i s'ha confinat els veïns dels edificis propers.
Es desconeixen l'origen i la causa del foc. En principi s'ha situat en el teulat de la planta que, a més, estava conformat per un fals sostre que ha dificultat l'accés dels bombers. La propagació ha estat molt ràpida i en algun moment s'ha temut perquè s'estengués al bosc, segons ha explicat el director del cos d'extinció, Jordi Farré.

Estat en què ha quedat l'edifici d'Aigües d'Arinsal a causa de l'incendi declarat la passada nit / Ràdio SER Principat d'Andorra

Estat en què ha quedat l'edifici d'Aigües d'Arinsal a causa de l'incendi declarat la passada nit / Ràdio SER Principat d'Andorra
Els bombers continuaran treballant tot el dia d'avui per remullar l'edifici, retirar runa i assegurar l'estructura que amenaça ruïna. En total hi han destinat 40 efectius amb 10 dotacions que s'han anat rotant al llarg de les hores.

Efectius dels bombers extingint el foc a la planta d'Aigües d'Arinsal. Fins a 10 dotacions hi han participat en les tasques / Ràdio SER Principat d'Andorra

Efectius dels bombers extingint el foc a la planta d'Aigües d'Arinsal. Fins a 10 dotacions hi han participat en les tasques / Ràdio SER Principat d'Andorra
Per permetre aquestes tasques, el comú ha informat que la part alta d'Arinsal patirà talls d'aigua tota la jornada per garantir-ne el subministrament als bombers, i l'accés rodat entre el Surf i l'hotel Princesa Parc també estarà tallat fins que no s'acabin els treballs d'extinció. Així ho ha exposat la cònsol major de la Massana, Eva Sansa, present en tot moment a la zona des que es va declarar el sinistre.
El cap de Govern, present a la zona afectada des de primera hora del matí, ha volgut destacar que no s'han hagut de lamentat danys personals ja que l'antiga fàbrica estava desocupada malgrat que estava a punt de reobrir, així com el fet que el foc no hagi afectat altres edificis contigus ni el bosc.
Edifici emblemàtic
L'antiga fàbrica d'Aigües d'Arinsal és tot un símbol pel poble i la parròquia. Oberta l'any 1972, és un element destacat del patrimoni arquitectònic de la Massana i la seva desaparició sota les flames ha commocionat els seus habitants, tal i com ha ressaltat Eva Sansa.
Protecció Civil recomana no acostar-se a la zona, i als veïns d'Arinsal, tancar portes i finestres i reduir les sortides a l'exterior a causa de l'intens fum que encara afecta el nucli urbà.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




