El PS aposta per la corresponsabilitat perquè els menors no accedeixin a continguts que els són perjudicials
L'objectiu és garantir que tots els agents, siguin familiars, de l'operador tecnològic, o fins i tot dels centres educatius i de l'administració treballin junts per assegurar el benestar digital dels infants

La consellera general del grup parlamentari socialdemòcrata, Laia Moliné / PSA

Andorra la Vella
La consellera general del grup parlamentari socialdemòcrata, Laia Moliné, ha presentat la desena d'esmenes a la modificació de la llei qualificada dels drets dels infants i adolescents, que entre altres elements regula l'accés a determinats continguts digitals que poden tenir un impacte potencial sobre la seva salut o sobre el seu desenvolupament cognitiu. D'aquesta manera, valora la necessitat d'aprovar el text, però considera que cal clarificar alguns punts, i això és el que faran les esmenes.
Segons explica, l'objectiu és garantir la corresponsabilitat de tots els agents, siguin familiars, de l'operador tecnològic, o fins i tot dels centres educatius i de l'administració per assegurar el benestar digital dels menors.
Entre altres, propostes, estableix que la Comissió Nacional de la Infància i l'Adolescència sigui l'òrgan responsable de la presa de decisions en matèria de polítiques públiques, alhora que delimita el paper d'Andorra Digital a un òrgan tècnic, encarregat d'analitzar els riscos i de formular recomanacions, però que no serien vinculants, i es garantiria el control democràtic de les decisions que afecten els drets fonamentals. També proposa més transparència, més control parlamentari i definir criteris que siguin objectius.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




