Acció Feminista considera insuficients i descafeïnades les declaracions de Macron sobre l'avortament
Per l'entitat, les paraules del copríncep son incoherents amb la seva actitud davant aquesta qüestió tant a França com a la UE

Emmanuel Macron i Josep Lluís Serrano es fotografien amb ciutadans a la plaça del Poble / ANA

Andorra la Vella
Acció Feminista considera insuficients les declaracions de Macron sobre l'avortament.
L'entitat, que va trametre una carta al copríncep francès per exigir que els legalitzi aquest dret al país, qualifica de descafeïnades les declaracions del cap d'Estat durant la seva visita ahir, a més d'una oportunitat perduda per garantir-lo.
Per a Acció Feminista, que Macron qualifiqués de proporcionada la proposta de Govern de despenalitzar l'avortament, és només un gest simbòlic perquè segueix obligant les dones a desplaçar-se fora d'Andorra per avortar, sense cobertura sanitària ni seguiment mèdic. Així ho ha posat de relleu Anna Boneta, membre de la junta de l'entitat.
Descubre la nueva app de Cadena SER Te ofrecemos una mejor experiencia de audio y video
DescargarPer a Acció Feminista, les paraules de Macron son totalment incoherents amb la seva actitud tant a França com a la UE sobre aquesta qüestió, blindant constitucionalment el dret a l'avortament.
L'entitat feminista, però, valora positivament que el copríncep francès manifestés la necessitat d'avançar en igualtat real però li recrimina exigir llibertat i total autonomia per a les dones mentre se les nega la capacitat de decidir sobre el seu cos al seu propi país.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




