Sociedad

“Nun hai oficialidaes amables, nin oficialidaes repunantes”

La consejera de Política Llingüística tiene la mano al PP para que cambie de postura, contraria a la oficialidad

Momento de la salida de la manifestación / Silvia Rúa

La manifestación que cada año organiza por la oficialidad de la lengua asturiana y el gallego-asturiano la Xunta pola Defensa de la Llingua, coincidiendo con la conmemoración del Día de les Lletres, ha vuelto a ser este sábado, una celebración reivindicativa. Se han escuchado cánticos como “¡yá, yá, yá… oficialidá!” en una marcha por el centro de Oviedo colorida y festiva.

Unas 600 personas, según datos de la Policía, han secundado la marcha que partía a las doce desde la estación de Renfe para finalizar en la plaza de la Escandalera, tras recorrer toda la calle Uría, arteria principal del centro de Oviedo. La Xunta reclama a la clase dirigente asturiana "valentía y responsabilidad" política para lograr que ésta sea la legislatura del reconocimiento de la oficialidad de la Llingua. En ese mensaje ha insistido, este sábado, su portavoz, Xosé Candel, que encabezaba la marcha. “Tien que ser el año de la oficialidá. Ye verdá que podría parecer que nun va a ser nunca”. En este sentido pide a los partidos mayoritarios con representación en la Junta General, su implicación si de verdad apoyan, asegura, “los derechos de los falantes”

“Yá lo diximos más veces y vais dexanos que nos repitamos: la igualdá de derechos nun tien que llevar detrás nengún axetivu. Nun hai oficialidaes amables nin oficialidaes gafes nin oficialidaes repunantes. Hai reconocimientu de derechos o nun lu hai. Nun queremos derechos de segunda. Queremos derechos, a cencielles. Trenta y siete años..., pero siguimos. Falten munches persones que llucharon por ver feches realidá les nuestres reivindicaciones, pero xuntáronse otres más moces. Porque somos resistentes. El nuestru ye un movimientu de resistencia. Resistencia a desapaecer, resistencia a que nos roben el futuru. Queremos siguir usando estes palabres qu’aprendiemos en casa y que nos xunten cola memoria de los nuestros. Nun somos menos que naide nin lo nuestro ye menos que naide. Tenemos derechu y nun vamos arrenunciar nunca. Vamos siguir lluchando”, recoge el manifiesto leído al final de la manifestación.

Entre los asistentes han estado miembros de los grupos políticos de la izquierda y también a miembros del gobierno asturiano. Por ejemplo, a la consejera de Cultura y Política Llingüística, Vanessa Gutiérrez, que hace suya la petición del presidente de la Academia de la Llingua, que este viernes pedía entendimiento entre el gobierno y el PP para lograr esa oficialidad del asturiano. Xosé Antón González Riaño llamaba a “l’esfuerzu per parte del gobiernu d’Asturies tien qu’empobinar, necesariamente, a la busca del alcuerdu col centru-derecha que representa’l Partíu Popular d’Asturies, pero esti partíu tamién tien que dar pasos claros na direición de sopelexar qué oficialidá necesitamos p’acabar con una escepcionalidá constitucional inasumible en términos políticos y democráticos. Ye más, y afondando no anterior, l’Academia considera que nun hai xustificación dala pa nun intentar el llogru d’alcuerdos nesta mesma llexislatura”.

En este sentido, Vanessa Gutiérrez asegura que el Ejecutivo está dispuesto a hablar, pero ante el rechazo del PP a la oficialidad, espera que los populares rectifiquen; en este sentido, considera insuficiente esa promoción del asturiano pero sin obligatoriedad de la que habla el líder del PP, Álvaro Queipo.

El líder del PP asturiano, insistía este sábado por su parte, en que los suyos abogan por promover el asturiano pero desde la voluntariedad del ciudadano a utilizarlo, y no como obligación que a su juicio, supondría la declaración de la oficialidad; en todo caso, ha aprovechado para cargar contra el presidente Adrián Barbón. A juicio de Queipo, Barbón “no está en condiciones de poder pactar nada ahora mismo” . Queipo clausuraba hoy una jornada intermunicipal del PP de Asturias.

 
  • Cadena SER

  •  
Programación
Cadena SER

Hoy por Hoy

Àngels Barceló

Comparte

Compartir desde el minuto: 00:00