Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

ANÀLISI. Pablo Simón. L'ordre i l'estabilitat els representa el PSOE

29/04/2019

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:00

La primera anàlisi electoral de la jornada l'hem compartit amb Pablo Simón, politòleg i professor de la Universitat Carlos III. Simón ha volgut destacar que "les enquestes han encertat, més o menys tot ha estat dins de les previsions", i ha apuntat que "és cert que Espanya ha virat una mica cap a l'esquerra. És clau el paper del sistema electoral".

Tanmateix, el politòleg ha explicat que "a Catalunya, només 7 dels 48 escons són de la triple dreta. Això apunta que qualsevol forma de governabilitat passa per un pacte amb les perifèries territorials que són crucials".

"Les nacionalitats històriques no es poden arxivar. Per primera vegada el PNB ha guanyat a les tres circumscripcions. Que Euskadi, Navarra, Comunitat Valenciana i Galícia vol dir que clarament tenim un estat autonòmic descentralitzat a dues velocitats i hi ha territoris que creuen que l'autogovern és molt important per ells", ha comentat Simón.

A més a més, l'expert ha destacat que "el sistema electoral que va ser dissenyat per afavorir la UCD en aquell moment i, paradoxalment, ara amb tres dretes, ha donat la prima al partit socialista, a l'esquerra".

Simón ha volgut aprofundir: "Jo no diria que Espanya és d'esquerres però sí que diria que ha tornat cap a l'esquerra. Qui representa l'ordre? El PSOE perquè qui s'ha polaritzat a la dreta ha estat PP, Cs i VOX. El mandat dels espanyols és clar: un govern estable i necessàriament partits nacionalistes i regionalistes han de participar en l'activitat legislativa. El 21 tindrem la prova efectiva de cap a on volen anar les coalicions a Espanya".


Episodios anteriores

Seleccione una fecha o rango de fechas

 
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir