Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Directo Sigue en directo 'El Larguero' con Manu Carreño

SECCIÓ. Magí Camps: Onada de calor

03/07/2019

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:00

"Una onada és un conjunt d'ones així que dir onada de calor no és incorrecte tot i que el prefix fixat en català és ona", ha explicat Magí Camps en referència als dubtes sobre aquesta expressió tan emprada aquests últims dies.


Pel que fa a la frase 'trabajar profundamente' pronunciada per la ministra Celaá, el lingüista ha confirmat: "La ministra clarament volia dir intensament i se li va escapar profundament, que no és l'adverbi correcte".

D'altra banda, també ha comentat l'errada d'una convidada al programa que va fer servir la paraula 'panaderia'. "Panaderia no és una paraula catalana. En català sempre hem parlat de forns i avui en dia es fa servir molt la paraula fleca. A més, en català panadera volia dir pallissa, una paraula que s'ha perdut ara", ha detallat.

Finalment, respecte a la necessitat oral d'afegir una 'o' darrere de certes paraules, Camps ha explicat: "A vegades paraules com 'rar', que té un final una mica difícil, s'acostumen a fer servir amb una o al final. O si no, a vegades fem diminutius com 'raret'".


Episodios anteriores

Seleccione una fecha o rango de fechas

 
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir