OPINIÓ. DUBTES RAONABLES. Frederic Vincent: La responsabilitat de l'Estat
12/08/2019
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
La crisi del vaixell d'Open Arms i de la resta d'ONG's que tenen immigrants rescatats a l'espera de trobar un port d'acollida genera moltes coses. Solidaritat, sí, però també cinisme i demagògia. I no compto que ningú se sorprengui que podríem passar perfectament sense aquestes dues coses. La solució a situacions com aquesta ja la sabem, i des de fa temps, és tant evident com complicada. Que la situació als països d'origen d'aquestes persones sigui menys dramàtica perquè la gent no es vegi obligada a jugar-se la vida per marxar-ne i, mentre això no passa, repartir els refugiats de manera equilibrada i proporcionada entre els països que poden acollir-los. Això és el que s'ha de fer. Què passa? Que és molt difícil, i llarg. Això ja ho sabem. Però van passant els dies i, mentrestant la xifra de persones mortes al Mar o rescatades (perquè no s'hi deixin la vida) va augmentant. En tot cas, mentre no es busca una solució, el que ens cal és gent seriosa. Polítics seriosos sobretot, sense demagògia ni cinisme. Salvini dient a Richard Gere que s'emporti refugiats a casa o la regidora de Vox criticant a Jordi Évole o el gran Wyoming i dient-los si ells han acollit immigrants a casa. De nou, necessitem gent seriosa. No qui critica els governs per posar-se de perfil en la qüestió dels refugiats no ha d'acollir-ne a casa, de la mateixa manera que els que critiquem les retallades en sanitat o educació no hem d'operar ningú ni fer classes a casa. Existeix la responsabilitat de l'Estat i quan no s'exerceix, és perfectament legítim reclamar-la. El que és menys legítim és tirar d'arguments barats que només busquen l'aplaudiment fàcil quan aquí no hi ha res de fàcil.
Episodios anteriores
Seleccione una fecha o rango de fechas
'20 de abril' de Celtas Cortos cumple 35 años
'20 de abril' de Celtas Cortos cumple 35 años
19/04/2026 | 02:11
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0002:11La CIAF plantea cambiar el sistema de soldaduras
24/04/2026 | 01:20
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:20Gonzalo Celorio recibe el Cervantes: "Mis novelas me han dado a conocer sucesos pavorosos"
Los Reyes han entregado este jueves el Premio de Literatura en Lengua Castellana Miguel de Cervantes 2025, máximo galardón de las letras en español, al escritor Gonzalo Celorio.
23/04/2026 | 01:13
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:13Cospedal niega que hiciese "encargos" al comisario Villarejo: "Le hice preguntas, no encargos"
La expolítica ha admitido que la relación era por puro interés a causa de su cercanía con la prensa en una época donde "había filtraciones" que el PP quería saber de dónde salían.
23/04/2026 | 00:32
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:32Rajoy desmiente ser 'El barbas' o 'El asturiano'
El expresidente del Gobierno Mariano Rajoy comparece como testigo y, por tanto, con obligación de decir verdad en el juicio por el caso Kitchen. Durante su declaración en la Audiencia Nacional, el expresidente ha negado ser 'El Barbas' o 'El Asturiano', con posible posición jerárquica en la organización, tal y como le identificó el investigador principal, Gonzalo Fraga.
23/04/2026 | 00:45
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:45Los monosílabos de Rajoy en el interrogatorio por la 'Kitchen'
El expresidente del Gobierno comparece como testigo y, por tanto, con obligación de decir verdad. Las acusaciones tratan de preguntarle por los indicios que apuntan a que Rajoy estaba en el vértice de la 'operación Kitchen'
23/04/2026 | 02:58
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0002:58Así sonó el 23-F en la Cadena SER
Así sonó el 23-F en la Cadena SER
22/02/2026 | 02:49
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0002:49Sanidad ha decidido no financiar uno de los medicamentos que frena el avance del alzhéimer
El Ministerio de Sanidad ha decidido no financiar uno de los medicamentos que frena el avance del alzhéimer por "criterios de racionalización del gasto publico". Es el llamado Leqembi, que se calcula puede llegar a costar 24 mil euros al año por paciente.
14/04/2026 | 00:54
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:54Se cumplen dos años de la guerra en Gaza
Se cumplen dos años de la guerra en Gaza
07/10/2025 | 00:59
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:59La vivienda supera por primera vez el precio de la burbuja de 2008
La vivienda supera por primera vez el precio de la burbuja de 2008
19/11/2025 | 00:59
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:59





