Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

ENTREVISTA Francina Fonseca (Hospital del Mar). Les addiccions a Catalunya

21/08/2019

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:00

Prop de 14 mil persones van començar un tractament l'any passat per deixar les drogues. L'alcohol segueix sent la primera droga en demanda de tractament des de fa més de 20 anys. El 40% són alcohòliques, un 24% cocaïnòmanes, un 13% consumeixen cànnabis i l'11% heroïna.

Hem conegut que ha crescut un 16% el nombre d'addictes a la cocaïna a Catalunya que han demanat ajut en els últims tres anys a Salut Pública, segons dades de la conselleria. L'augment de la demanda d'ajuda fa pensar que també ha vingut acompanyat d'un augment del consum. Hem parlat amb la doctora de la unitat d'atenció de les addiccions del Servei de Psiquiatria de l'Hospital del Mar, Francina Fonseca per conèixer més detalls.

"Hi ha més gent que està consumint, hi ha més addiccions i demanen ajuda. Les addiccions són una malaltia del sistema nerviós. El que fan totes les substàncies és augmentar la sensació de plaer i de desig en prendre la substància i generar un malestar quan no tens aquesta substància. Al final, perds el control sobre el consum", ha explicat la doctora.

Fonseca ha comentat que "on tenim més problemes ara mateix és amb l'heroïna i el cànnabis. No trobem el fàrmac o la combinació de fàrmac i psicoteràpia... és més difícil de tractar". I ha afegit que "el fet de consumir una substància fa que, probablement, en consumeixis d'altres però no està demostrat".


Episodios anteriores

Seleccione una fecha o rango de fechas

 
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir