SECCIÓ Olga Viza amb Marta Cabello i Benet Peña. Augmenten els alumnes amb necessitats especials
08/10/2019
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
En els darrers 9 cursos s'ha incrementat un 45 per cent el volum d'alumnes amb necessitats educatives especials que estan en escoles ordinàries. Parlem de 26.000 alumnes d'entre 3 i 16 anys que tenen un diagnòstic mèdic que justifica que se'ls presti una atenció especial. Són dades del departament d'ensenyament a una resposta parlamentària a la responsable de temes d'educació del PSC, Esther Niubò que alerta que no només no s'ha desplegat el decret d'escola inclusiva sinó que hem anat a pitjor. Hem parlat amb la mare d'un nen autista, Marta Cabello, que denuncia a les xarxes la manca de recursos pels nens amb necessitats especials.
"No veuen al meu fill com un nen normal, no el visualitzen com una persona sinó com algú amb un trastorn que fa coses que no són les normals, no el volen a l'escola", ha dit Cabello.
"En Pol no parla però sí que té la capacitat, a través de la tecnologia, de comunicar-se d'una manera que s'assembla a la parla però a l'escola no es pot instal·lar 'per falta de recursos", ha assenyalat la mare. I ha afegit: "És un nen que necessita la tecnologia, ho ha demostrat des dels 4 anys". I ha afegit: "En Pol i altres nens no arriben perquè no tenen les eines, és un peix que es menja la cua".
Tanmateix, ha apuntat que "la queixa per xarxes ha estat més efectiva que la queixa a Salut i a Educació". Hem parlat també amb Benet Peña, mestre jubilat i psicòleg, especialista en educació especial, que ha criticat que "aquests nens amb autisme se'ls ha marginat, se'ls ha ignorat... la Generalitat està apostant perquè hi hagi gairebé un 50 per cent de les plantilles que siguin interins, les direccions hagin entrat per oposicions i tinguin les direccions molt clares". L'escola catalana, per definició, està definida com a escola inclusiva i això implica que la diferència entre nens i nenes tindran el mateix dret a rebre l'educació, el mateix cv i els mateixos continguts... però si no posem els mitjans, passa el que està explicant la Marta".
Episodios anteriores
Seleccione una fecha o rango de fechas
Donald Trump responde a la pregunta de la corresponsal de la SER, Sara Canals
13/02/2026 | 00:13
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:13Forzados a vivir con su ex por la crisis de vivienda: "Chocamos en ciertas cosas, pero no puedo permitirme alquilar solo"
Forzados a vivir con su ex por la crisis de vivienda: "Chocamos en ciertas cosas, pero no puedo permitirme alquilar solo"
13/02/2026 | 01:14
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:14Gaspart, ante la jueza: "El Barça nunca ha cometido una ilegalidad, pongo la mano en el fuego"
El expresidente niega en el juzgado que conociera personalmente a Enríquez Negreira y defiende su actuación y la de los presidentes Núñez, Laporta, Rosell y Bartomeu.
11/02/2026 | 01:45
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:45Manuel Cuesta Morúa, opositor cubano: "La gente no tienen corriente para cocinar"
10/02/2026 | 00:10
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:10El opositor Manuel Cuesta Morúa explica la falta de abastecimiento energético en La Habana: "Se encarecen los alimentos"
10/02/2026 | 00:15
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:15Una estudiante cubana describe los problemas con el abastecimiento en las universidades:
10/02/2026 | 00:12
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:12Actuación de 'Los Meconios' en el cierre de campaña del PP
06/02/2026 | 02:46
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0002:46La víctima en el caso del alcalde de Móstoles: "Pasan siete meses y me dices que te resulta difícil porque Bautista es tu apuesta personal"
06/02/2026 | 00:27
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:27La víctima en el caso del alcalde de Móstoles: "Lo que he pedido es amparo y actuación"
06/02/2026 | 00:32
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:32El alcalde de Móstoles, a la exedil: "Tú no me has pedido nada... ni ser teniente de alcalde ni nada"
06/02/2026 | 00:41
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:41





