Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Llavor (01/02/2025)

01/02/2025

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:00

Al programa de hui entrevistem al conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. A la Comunitat Valenciana tenim la mitjana de superfície per explotació més xicoteta d'Europa i la mitjana d'edat més alta, 65 anys. L'abandonament de terres sembla imparable, però Miguel Barrachina està convençut que la reconstrucció després de la DANA, d'una banda, unida a la nova llei d'estructures agràries que estarà -afirma- en breu, serviran per a rellançar l'agricultura valenciana. D'entrada, aspira al fet que cap agricultor afectat per la tragèdia abandone de la mà del govern d'Espanya.

Per a això, a més de les mesures fiscals ja adoptades per a facilitar la transmissió de terres, es prevaldrà la unió. No necessàriament el cooperativisme, sinó qualsevol projecte de producció compartida que supose augmentar la grandària i la capacitat de les explotacions.

En 'La Llavor' el conseller ha insistit que només des de la unió entre administracions es pot superar la tragèdia. Que mai abans s'han mobilitzat tants recursos en tan poc de temps.

Quant als danys patits a les instal·lacions de reg, Miguel Barrachina afirma que estaran llestes per a poder atendre les necessitats de les explotacions de cara a la pròxima campanya d'estiu. Està convençut que arribaran a temps amb el ja reparat i el que Tragsa encara ha de reparar en aquells camps on no ha sigut el propi agricultor qui ha avançat la recuperació. 

Episodios anteriores

Seleccione una fecha o rango de fechas

 
  • La Llavor 07-02-2026

    07/02/2026 | 29:59

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0029:59
  • La llavor (07/02/2026)

    07/02/2026 | 29:59

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0029:59
  • El Rebost: arròs melós de putxero

    07/02/2026 | 04:46

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0004:46
  • Vi La Llavor: Vi com a aliment

    07/02/2026 | 04:36

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0004:36
  • De temporada: fruita caigua de l'arbre

    07/02/2026 | 05:56

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0005:56
  • La Llavor (30/01/2026)

    Acció Ecologista Agró i la Fundació Horta Sud, dins de projecte 'Transformem en xarxa', intenta crear consciència en els instituts de com la DANA va afectar l'Albufera, i de pas, de la importància de conservar aquests entorns en l'actual context de canvi climàticMarla Hernández, d'Acció Ecologista Agró, ho ha explicat en La Llavor. Es tracta de formar i conscienciar. Es tracta d'extraure lliçons de l'ocorregut, de saber com actuar si tornàrem a trobar-nos davant una situació semblant i al temps explicar com un entorn que per a eixe alumnat és tan pròxim (parlem d'instituts de la zona zero) va servir de defensa i va suavitzar molt els efectes de la DANA alhora que en resultava molt afectat.De forma molt dinàmica, buscant el debat, s'explica què és i què va ser el parc natural. Com el va afectar i l'afecta el canvi climàtic. Com va respondre davant la DANA. I tot això formant també al professorat perquè puga donar continuïtat a aquesta formació i puga respondre dubtes davant fenòmens semblants i davant l'evolució del llac i el parc natural que, segons Marla Hernández, va recuperant-se però tornant a com estava abans de la DANA, que ja estava mal i ja necessitava molta atenció.No obstant això, Marla Hernández considera que el parc natural té futur. Sempre que es respecte i se seguisca el criteri científic i sempre que hi haja voluntat política.

    31/01/2026 | 29:59

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0029:59
  • De temporada: arrossos amb carn de porc

    31/01/2026 | 05:55

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0005:55
  • El Rebost: premis Amics de la Gastronomia i ous farcits

    31/01/2026 | 05:39

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0005:39
  • La llavor (24/01/2026)

    En 'La Llavor', Ernesto Navarro, agricultor de Godelleta, ens contava el seu cas. Ell tenia a riba del barranc una mica més d'una hectàrea de caquis. La DANA se'n va emportar, literalment, la seua parcel·la. No queda res. Ni terra, ni arbres, ni res.La situació d'Ernesto és la mateixa que les de tots els propietaris d'eixes 300 hectàrees. En un principi es va aprovar que fora TRAGSA qui les reparara i reconstruïra, igual que ha ocorregut amb altres camps. Però posteriorment un estudi de la pròpia TRAGSA va determinar que eixes terres no eren recuperables i va acordar-se'n una compensació perquè eixe sòl passara al Domini Públic Hidràulic, és a dir, els agricultors en perdrien la propietat.Com ha explicat el responsable d'expropiacions d'AVA, Juan Manuel Peiró, en La Llavor, als damnificats se'ls donà una compensació d'11.800 euros per hectàrea per la pèrdua de la collita, de sistemes de reg, etcètera. Però la cosa es va quedar ahí.

    24/01/2026 | 29:59

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0029:59
  • La Llavor (24/01/2026)

    24/01/2026 | 29:59

    El código iframe se ha copiado en el portapapeles

    00:00:0029:59
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir