ENTREVISTA Artur Mas: “Perquè jo participi ha d’haver-hi un acord entre PDECAT i la Crida que hores d'ara no existeix"
24/01/2019
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
"Això que es ven com una rebaixa de la pena, és exactament el contrari, un increment si es mira des que vaig deixar de participar en la política. És un augment del 50% perquè el marcador es posa en marxa a partir d'ara. El TS ens rebaixa una mica perquè ells mateixos diuen que han trigat molt a fer en aquesta resolució, concretament 1 any i 9 mesos", ha explicat l'expresident Artur Mas.Tanmateix, Mas ha dit: "Per què no han processat a tota la gent que va anar a votar el dia 9-N si era il·legal fer-ho? I tampoc el dia 1-O?"El ponent d'aquesta sentència ha estat el magistrat Antonio del Moral. Juntament amb Luciano Varela (que també va formar part del Tribunal del 9N) també formaran part del tribunal del judici del procés. Respecte a aquest assumpte, Mas ha comentat que "aquesta gent té molt clar que per tots aquests processos en els quals es troba Catalunya hi han d'haver penes. En el cas de l'1-O a més a més hi afegeixen les penes de presó, la presó preventiva, i les persones que van decidir marxar.Mas va dir en aquest programa que preferia un govern de Pedro Sánchez que el tripartit de dretes. S'acosta el dia, a mitjans de febrer es voten al Congrés les esmenes a la totalitat als pressupostos. L'expresident ha matisat que "quan vaig dir això va ser perquè ens interessa a nosaltres, el PSOE no resoldrà aquesta situació i menys a curt termini".Ha afegit que "no només parla dels independentistes sinó de tot Catalunya, l'alternativa és pitjor. No pensem a fer un favor a ningú. Pedro Sánchez té una solució a sobre de la taula, arriscada, però és plantejar les coses en termes de pressupostos o convocatòria d'eleccions i evidentment se la juga fort".Mas ha assenyalat que "en la mesura en què hi hagi un acord entre el PDeCAT i La Crida, jo hi participaré" i ha aclarit que "perquè jo pugui participar en aquesta nova etapa hi ha d'haver un acord en aquestes dues formacions que a hores d'ara no existeix".
Episodios anteriores
Seleccione una fecha o rango de fechas
La esperanza contra el VIH son unas "asesinas natas" que tenemos en nuestro propio cuerpo
07/12/2025 | 01:54
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:54Francisco Toscano, subdelegado del Gobierno en Sevilla
07/12/2025 | 01:17
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:17El factor que puede acabar con más del 20% de los potenciales clientes del menú del día
06/12/2025 | 01:04
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:04Muere el actor Robert Redford a los 89 años
Muere el actor Robert Redford a los 89 años.
04/12/2025 | 04:04
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0004:04El año 2025 es el peor de incendios desde que existen registros
El año 2025 es el peor de incendios desde que existen registros después de que las llamas arrasasen más de 360.000 hectáreas durante el mes de agosto.
04/12/2025 | 00:59
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:59Así hemos vivido la muerte del papa Francisco y el nombramiento del papa León XIV
Así hemos vivido la muerte del papa Francisco y el nombramiento del papa León XIV.
04/12/2025 | 01:36
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:36Así contamos en la SER los primeros minutos del apagón eléctrico en España y Portugal
Así te hemos contado en la SER el inicio del apagón que afecta a toda España.
04/12/2025 | 01:20
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:20Bronca diplomática entre Trump y Zelenski en su primera visita a la Casa Blanca
El presidente estadounidense y su homólogo ucraniano protagonizaron un tenso encuentro en la primera visita oficial de Volodomyr Zelenski a la Casa Blanca desde que Trump arrancase su segundo mandato.
04/12/2025 | 00:42
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:42Reacciones a la muerte de Mario Vargas Llosa a los 89 años de edad
La jefa de Cultura de la SER, Pepa Blanes, repasa algunas de las reacciones a la muerte del escritor peruano.
03/12/2025 | 00:45
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:45Mbappé sostiene al Madrid en Grecia y Bakero avisa: "Así no se llega a las finales"
27/11/2025 | 01:31
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:31





