Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

OPINIÓ. DUBTES RAONABLES. Josep Cuní: La cremada d'un símbol

16/04/2019

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:00

"L'incendi d'una catedral és més que una desgràcia. És la cremada d'un símbol. Les seves construccions han provocat tota mena de literatura per què al darrere s'hi amagava l'obsessió d'un imaginari col·lectiu, degudament canalitzat pel poder, per mostrar la força celestial de Déu i sotmetre al poble a la terra", reflexiona Josep Cuní al seu editorial.

"L'incendi ahir de la catedral de Notre Dame de París és també doncs, l'incendi d'un conjunt de referents que coincideixen en un mateix edifici. Des de l'aspecte històric d'una construcció gòtica al més promocional per ser el punt d'interès turístic més visitat d'Europa. Entremig, el pes i el pas de la història que entre aquells murs hi amaga l'epicentre de què ha estat i encara és Europa", afegeix el periodista.

A més, Cuní recorda: "Les catedrals segles enrera enlairades també cauen. Són tantes avui les derruïdes per raons diverses, principalment pels efectes de la Segona Guerra Mundial, com les reconstruïdes o les convertides en símbols resistents del pas dels segles. Per tant, Notre Dame tornarà a enlairar la seva agulla a partir de la voluntat dels francesos als quals ahir el President Macron ja va convocar en la primera gran col·lecta per no permetre que amb les cendres es perdin també les essències".

Finalment, conclou: "El mateix dia, les alertes europees recordaven de l'obsessió dels jihadistes per castigar les demostracions del cristianisme en uns dies d'especial interès espiritual com són les jornades de la Setmana santa que esclata en la joia de la Resurrecció.I aquest és, un cop més el símbol avui a reivindicar".

Episodios anteriores

Seleccione una fecha o rango de fechas

 
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir