OPINIÓ. DUBTES RAONABLES. Josep Cuní: Els vicis privats a benefici de les virtuts públiques?
17/04/2019
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
"La Junta electoral autoritza Oriol Junqueres a fer una roda de premsa en videoconferència des de la presó i permet Gabriel Rufiàn a anar a fer un míting a la de Lledoners. Serà demà, dijous Sant, dia de l'amor fratern per l'església Catòlica" explica Josep Cuní a la seva editorial."La Junta electoral fa d'àrbitre. I és bo que hi sigui en un país on saltar-se les regles del joc és massa habitual. Una cosa diferent però, és que aquest organisme administratiu format per juristes en part també proposats pels mateixos partits polítics hagi de tenir un paper tan destacat en un país que clama i reclama democràcia minut sí i minut també", afegeix el periodista.A més Cuní recorda: "Que la possibilitat de fer debats electorals, cara a cara o qualsevol format de contrast de parers ho hagi de regir un organisme suposadament ha de posar ordre vol dir la capacitat de desmesura que els partits polítics demostren quan està en joc la seva victòria o la seva supervivència. I si això ja ho notem en el to i la vulgaritat que està adquirint la campanya, pensem per un moment en què no estan tramant permanentment fora dels focus, de les càmeres i dels micròfons".Així doncs, el dubte raonable és: "Algun dia d'això n'aprendran alguna cosa més i corregiran els vicis privats a benefici de les virtuts públiques? Sincerament, en aquest sentit i sense que serveixi de precedent, sóc pessimista. I els ben asseguro que res m'agradaria més que equivocar-me".
Episodios anteriores
Seleccione una fecha o rango de fechas
Koldo García asegura que Jéssica Rodríguez chantajeaba al exministro Ábalos
El que fuera asesor del exministro se defiende en el Supremo del testimonio del comisionista Víctor de Aldama en el juicio por el 'caso mascarillas' y asegura que era un simple asistente que ayudaba a Ábalos a reducir su carga de trabajo.
30/04/2026 | 00:35
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:35El comisario que investigó la Gürtel, sobre el 'caso Kitchen': "Fue una operación policial sin contar con la autorización judicial"
El inspector jefe de la UDEF, Manuel Morocho, ratifica en el juicio de la Audiencia las presiones que sufrió por parte de sus superiores sentados en el banquillo para eliminar de sus informes los nombres de Rajoy y el marido de Cospedal.
29/04/2026 | 00:36
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:36¿Usas el ordenador de la empresa para cosas personales? Este es el mayor error que puedes cometer (y cómo evitarlo)
Luz Rodríguez aclara las mayores dudas sobre el uso del portátil corporativo
29/04/2026 | 02:20
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0002:20Un año después del apagón siguen sin dirimirse las responsabilidades
Aunque todos los informes coinciden en la causa -falló el control de tensión- serán los tribunales quienes tengan que determinar quién fue el responsable último de evitar que una concatenación de incidentes derivase en el cero eléctrico del pasado 28 de abril.
28/04/2026 | 03:00
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0003:00Se cumple un año del gran apagón
Se cumple un año del gran apagón
27/04/2026 | 04:00
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0004:00La princesa Leonor estudiará Ciencias Políticas en la Universidad Carlos III de Getafe (Madrid)
27/04/2026 | 01:00
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0001:00El Athletic se atasca fuera de San Mamés y merma sus opciones de Europa para la próxima temporada
26/04/2026 | 00:20
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:20Comienza la cuenta atrás para un Surne Bilbao que pretende repetir la historia
26/04/2026 | 00:15
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0000:15Se cumple un año del gran apagón
Se cumple un año del gran apagón
27/04/2026 | 04:00
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0004:00Se cumplen 100 días del accidente de Adamuz
Se cumplen 100 días del accidente de Adamuz
26/04/2026 | 04:20
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0004:20





