Mirar, tastar i recordar: memòries de Bosch de la Trinxeria | Tecnologia prehistòrica que encara s’utilitza: la cistelleria
08/03/2026
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Recuperem la figura fascinant de Carles Bosch de la Trinxeria, excursionista, escriptor i gran observador del món rural del segle XIX. A partir del llibre Bosch de la Trinxeria, el gourmet de la Jonquera, conversem amb l’historiador Joan de Déu Domènech sobre la seva mirada curiosa, la passió per la natura, la caça, la pesca i la gastronomia. Un testimoni privilegiat d’una Catalunya que estava canviant. L’arqueòloga Esther Gurri, del Museu de Badalona, ens explica què revela la cistelleria sobre la vida quotidiana de les primeres comunitats humanes: tècniques mil·lenàries, materials vegetals i objectes essencials per transportar, guardar o pescar que van ser clau per al desenvolupament de les societats antigues i que encara fem servir.
L’historiador i divulgador Xavier Carmaniu, recorre les vies del passat. Els nostres viatges ens porten als fets històrics més importants, d’altres ens permeten conèixer llocs transcendents, i també fem recorreguts biogràfics. Sempre acompanyats dels millors experts, a qui escoltem i deixem parlar perquè ens facin de guies del passat.





