Unides Podem demana paralitzar el projecte de la torre de control remota de l'aeroport
Denuncien també la manca de personal a la instal·lació d'AENA

Unides Podem demana paralitzar aquest projecte davant dels problemes de seguretat detectats.

Maó
Unides Podem ha sol·licitat aquest dimarts a Aena la paralització del sistema de control remot que pretén implantar a l'aeroport de Menorca davant de la manca de seguretat tècnica i la necessitat de reforçar el personal qualificat.
El partit morat ha assenyalat en un comunicat que Aena hauria de recuperar la idea inicial de construir una instal·lació convencional. D'altra banda, han recordat que les propostes traslladades al Consell i al Parlament van rebre el suport unànime de la resta de partits polítics, i aquestes no s'han executat.
El diputat autonòmic Pablo Jiménez ha exigit una reacció institucional immediata a Susana Mora i Francina Armengol per a que s'impliquin més en aquest tema. Des d’Unides Podem volen la construcció d'una Torre de Control convencional, tal com reflecteix Aena al pla d'acció inicial, i que garantiria l'operativitat i la seguretat de les operacions aèries.
D'altra banda, la consellera insular Cristina Gómez ha reivindicat la manca de personal a l'aeroport de Menorca. Recorda que es tracta d’una situació denunciada des de fa anys pel Comitè de Centre. Segons ella cal revisar l'oportunitat d'implantar un sistema no prou contrastat a un aeroport amb una operativitat tan elevada com el de Menorca entre els mesos d'abril i octubre i en fase de creixement.




