Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Balears és la comunitat autònoma que rep més doblers per habitant dels fons europeus Next Generation

L'ajuda arriba a 729,7 euos per resident a les Illes

CAIB

Maó

Les Illes Balears són la Comunitat Autònoma que, al tancament de l’any 2022, més recursos ha aconseguit captar per capita en el marc del programa NextGenerationEU amb un total de 729,7 euros.

Tal com indica el darrer informe de seguiment del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, les comunitats autònomes, els ajuntaments i la resta d'entitats locals estan tenint un paper fonamental en l'execució dels fons europeus que ja s'estan distribuint.

A més, les estimacions realitzades per l’Oficina d’Inversions Estratègiques del Govern reflecteixen que aquestes bones xifres són només el principi, ja que les previsions apunten cap a un increment en l’arribada de recursos de la Unió Europea fins arribar a més de 2.000 milions d’euros en els pròxims 4 anys.

Segons l’OIE, els fons NextGeneration imputables a les Illes Balears, sumant els acords formals i els compromisos encara no formalitzats, superen els 1.550 milions. A aquesta dada s’ha d’afegir altres vies d’arribada de fons UE a l’Arxipèlag, com les inversions directament gestionades per l’Estat a les Illes que sumen 170 milions fins el moment, la programació FEDER i FSE per al període 2021-2027 valorada en 251 milions)i altres vies com el recentment aprovat Fons de Transició Justa de17,4 milions més.

Jordi Ribera

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir