Comença la campanya de vacunació conjunta contra la grip i el Covid
A Menorca, la població diana del vaccí contra la grip és de 54.669 persones, de les quals 37.981 són candidates a rebre, a més, el vaccí contra la COVID-19

Primeres vacunacions, aquest dilluns a Maó / ASME

Maó
Aquest dilluns ha començat la vacunació conjunta contra la grip i la COVID-19 en els centres de salut de les Illes Balears. A Menorca, la població diana del vaccí contra la grip és de 54.669 persones, de les quals 37.981 són candidates a rebre, a més, el vaccí contra la COVID-19; és a dir, la vacunació combinada. En el conjunt de les illes, la població diana de la grip és de 724.719 persones, de les quals 475.555 són candidates a rebre, a més, la combinada.
El Servei de Salut ja ha rebut 119.350 vaccins a Mallorca, 11.240 a Menorca, i 18.290 a Eivissa i Formentera.
Es pot demanar cita telefonant a Infosalut Connecta (971 22 00 22) o als serveis d’admissió dels centres de salut.
La campanya es va iniciar dilluns passat, amb la vaccinació de les persones institucionalitzades en residències i dels professionals sanitaris d’aquests centres. Avui dilluns també comença la vaccinació dels professionals sanitaris de l’Àrea de Salut de Menorca.
És important recordar que enguany la protecció antigripal incorpora algunes novetats, com la vaccinació universal dels infants d’entre 6 i 59 mesos, i la inclusió dels fumadors com a col·lectiu de risc.
La vaccinació combinada consisteix a administrar simultàniament dues injeccions: una dosi de record del vaccí contra la COVID-19 i una altra dosi contra la grip. Es recomana que els grups de població següents rebin la vaccinació combinada:
-Persones de 60 anys o més.
-Persones de 5 anys o més internes en centres de discapacitat i residències d’ancians, així com altres persones institucionalitzades de manera perllongada i residents en institucions tancades.
-Persones menors de 60 anys amb condicions de risc com diabetis, malalties cròniques cardiovasculars, neurològiques o respiratòries, malaltia renal, malaltia hepàtica crònica, alcoholisme crònic, malalties neuromusculars greus, immunosupressió, VIH, càncer, malaltia celíaca, malaltia inflamatòria crònica, etc.
-Embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi (fins als 6 mesos després del part i que no s’hagin vaccinat durant l’embaràs).
-Persones convivents amb les que tenen un grau alt d’immunosupressió.
-Personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats (tant sanitaris com no sanitaris).
-Persones que treballen en serveis públics essencials, amb èmfasi en els subgrups següents: forces i cossos de seguretat de l’Estat, bombers i serveis de protecció civil.
La vaccinació contra la grip de la població infantil —d’infants entre 6 i 59 mesos— comença el proper dia 3 de novembre. En aquest cas, seran les infermeres de les consultes de pediatria d’atenció primària les que faran una captació activa i citaran directament aquests infants. El col·lectiu d’infants de risc que estan dins d’aquesta franja d’edat seran citats a les consultes d’infermeria pediàtrica de l’Hospital Mateu Orfila.
Des de l’Àrea de Salut de Menorca, la directora d’Infermeria, Bàrbara Duque, fa una crida a la població menorquina a vaccinar-se i que torni a agafar el compromís que sempre ha tingut amb totes les campanyes, després d’un 2022 en què va baixar el nivell d’immunitat. A Menorca, la cobertura vaccinal de la campanya 2022-2023 es va quedar en un 43,6 %, molt per davall de l’aconseguida en la temporada anterior, 2021-2022, en què va arribar a vaccinar-se contra la grip el 51,1 % de la població.

Edu Cendán
(Menorca, 1980) Titulado en Producción Audiovisual y especializado en Locución radiofónica. Trabaja...




