Menorca va a Fitur amb la intenció de convertir-se en referència esportiva i cultural
La fira turística més important d'Espanya arranca aquest dimecres a Madrid

Menorca se asegura su presencia en el stand de Balears en las grandes ferias turísticas. / SER Menorca

Maó
La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) participa aquest dimecres en una nova edició de la fira FITUR, un dels reclams turístics internacionals més importants del sector que se celebra a Madrid del 24 al 28 de gener. Ho fa amb l'objectiu de mostrar-se com a referència en els sectors esportius i culturals, presentant un calendari que comptarà amb més de 40 esdeveniments repartits durant tot el 2024 amb els quals complementar l'oferta turística i diferenciar-se d'altres destinacions. El president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca, encapçalarà l'expedició menorquina en la qual també hi haurà representació de tots els municipis de l'illa.
El Consell Insular, a través de la Fundació Foment del Turisme, donarà suport durant el 2024 a més de 40 esdeveniments entre els quals hi ha curses de trail running i d'asfalt, un triatló, una cursa d'obstacles, regates de vela, trofeus de bàsquet i de tennis, concerts i festivals de música, esdeveniments gastronòmics, de salut, de ciclisme i d'art, entre d’altres.
"Menorca vol obrir-se, encara més, com a destinació ideal per a la pràctica esportiva aprofitant les instal·lacions i el paisatge, així com gaudir d'alguns dels esdeveniments de referència a nivell nacional i internacional que, a més, situen l'illa en l'aparador mundial, com és el cas, per exemple, de la vela", explica el president del Consell Insular de Menorca.
"A més, volem promocionar l'oferta cultural rica i variada, tant la fixa com propostes concretes que atrauen a Menorca artistes de primer nivell, que promocionen la seva estada a l'illa, així com a un nombre important de visitants que aprofiten el doble reclam de l'esdeveniment i l'escenari en què té lloc", afegeix Vilafranca.
La delegació menorquina participarà a l'estand de Balears i, a més, té previstes reunions amb professionals del sector per intercanviar sensacions, reorientar estratègies i buscar acords que beneficiïn tant als menorquins com als visitants. FITUR és l'escenari nacional més important del turisme i un dels escenaris més destacats a nivell internacional, pel que suposa una oportunitat per a l'equip de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, liderat per la directora insular de Promoció Turística, Begoña Mercadal, i el mateix president del Consell, Adolfo Vilafranca, en la qual han treballat durant mesos.
Al marge de la promoció fixa a l'estand i de les reunions i trobades que es faran, Menorca presentarà el dimecres, a les 17 hores, el seu calendari de proves esportives en una cita concreta amb professionals del sector i on es donaran a conèixer les dates a tenir en compte en el calendari d'aquest 2024.
Dijous, el propi Vilafranca serà l'encarregat de presentar l'illa a FITUR i també participarà en la presentació de la pel·lícula 'Faro', una producció rodada en part a Menorca i que compta amb, entre d'altres, l'actor Hugo Silva entre el seu elenc. La delegació menorquina també assistirà a l'estrena de la pel·lícula en una sala de cinema madrilenya, un esdeveniment patrocinat per Menorca.
A més, com a prèvia a FITUR, la Fundació Foment del Turisme ha organitzat un acte aquest dimarts per promocionar l'oferta cultural de Menorca, especialment la Menorca Talaiòtica. La presentació es farà a l'Espai Zenit de la capital espanyola davant més de mig centenar de periodistes i agents de viatge especialitzats.
La delegació menorquina parteix conscient de la responsabilitat que suposa per a l'illa aquesta cita, no només en l'any 2024 sinó per a aixecar les bases per al 2025 i el 2026.




