Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El menor de set anys segrestat per la seva mare torna a Ciutadella

Els agents, a través de la Secció de Localització de Fugitius, van activar la Xarxa Europea d'Equips de Cerca Activa de Fugitius i es va posar en marxa la cooperació policial amb la Policia Federal de Bèlgica, que va detectar un domicili proper a Brussel·les on podia estar residint la fugitiva ocultant el seu fill

Imatge d'arxiu / Policía Nacional

Imatge d'arxiu

Maó

Agents de la Policia Nacional han restituït el menor de set anys d'edat, de Ciutadella, el seu progenitor després d'haver estat traslladat per la seva mare a Bèlgica.

En una nota de premsa, la policia ha informat que la mare del menor estava reclamada pel jutjat de Ciutadella per un delicte de sostracció parental i ha estat detinguda a Bèlgica després de les gestions realitzades per la Unitat d'Atenció a la Família i Dona (UFAM) i l'activació de la Xarxa Europea d'Equips de Cerca Activa de Fugitius.

La investigació va començar el mes d'octubre del passat any 2023, quan UFAM Central va rebre una sol·licitud de col·laboració per part d'UFAM Ciutadella per tal de localitzar una persona que figurava en qualitat de reclamada pel Jutjat de Primera Instància com a presumpta responsable d’un delicte de sostracció parental.

En tenir indicis que la progenitora podria haver-se amagat amb el menor a la localitat madrilenya de Tielmes, els investigadors van realitzar indagacions al lloc que van permetre finalment comprovar que aquesta havia abandonat el municipi dies abans.

Durant les investigacions es va detectar no obstant un telèfon que podia haver estat usant la fugitiva, així com moviments de targetes bancàries de l'advocat de la pròfuga cap a Bèlgica, en concret, en diferents localitats ubicades a Brussel·les.

Els agents, a través de la Secció de Localització de Fugitius, van activar la Xarxa Europea d'Equips de Cerca Activa de Fugitius i es va posar en marxa la cooperació policial amb la Policia Federal de Bèlgica, que va detectar un domicili proper a Brussel·les on podia estar residint la fugitiva ocultant el seu fill.

Seguidament, es va sol·licitar una comissió rogatòria tendent a la localització de la reclamada i a la seva detenció, establint-se en data 26 de gener un dispositiu policial que va conduir a la detenció de la reclamada, decretant l'autoritat judicial belga la posada en llibertat en declarar a la vista que era víctima de violència de gènere i que el pare del menor havia abusat sexualment del seu fill.

Per aquest motiu, les autoritats belgues van sol·licitar de manera urgent una reunió per videoconferència amb les autoritats espanyoles, i s'hi va determinar la pròrroga de l'Ordre Europea d'investigació a l'espera de decidir si procedien a la restitució del menor al seu progenitor patern.

El dia 30 de gener, el Fiscal de Menors de Bèlgica, després de prendre declaració a tots dos progenitors, va determinar restituir el menor al seu pare, tal com sol·licitaven les autoritats espanyoles, cosa que es va executar aquell mateix dia.

Amb la finalitat que pogués tornar a Espanya amb el seu pare, ja que el menor es trobava indocumentat en haver-se desfet la mare del seu document nacional d'identitat, la UFAM Central va fer gestions amb l'Agregadura d'Espanya a Bèlgica perquè s'expedís un estalvi conducte que li permetés viatjar a Espanya.

Finalment es va procedir a la restitució del menor, tornant amb el seu pare a Espanya.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir